התהליך המתבצע בניסוי ידוע בשם "תגובת טולנס", מובא כניסוי חקר פתוח בו התלמידים מקבלים חומרים ידועים בשלב הטרום חקר. הוראות לשלב הטרום חקר מופיעות בספר הלימוד "מתוק מדבש – פרקי סוכרים" מאת אילן לולב בהוצאת המחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע, רחובות.
ניתן כמובן להפוך את הניסוי לניסוי חקר מודרך, לניסוי גילוי ואף לבצעו כניסוי מאשר – הכל בהתאם למטרות המורה.
מאחר וניסוי זה מאגד בתוכו מספר נושאי תוכן בכימיה, ניתן בעזרתו להפגיש את התלמידים עם ידע בנושאים:
חמצון-חיזור (הכרת תהליך חמצון-חיזור, שינויים בדרגות חמצון והגדרת חומר מחמצן וחומר מחזר)
שיווי משקל של חמצון-חיזור (הקניית מושגי יסוד)
תרכובות פחמן (תגובת חימצון של אלדהיד)
סוכרים: הכרת "תגובת טולנס" כתגובת חימצון של אלדהיד המשמשת לזיהוי הקצה האלדהידי בתמיסת סוכר.