רכישת מיומנויות חקר באמצעות "צעצועים כימיים"
ביסוס ההבנה של אופן פעולתם של מוצרי צריכה יומיומיים מעניינים – צעצועים כימיים כמו "טוש קסם", טבעת "מצב-רוח", עט מחליף צבעים ו"צעצועים" נוספים כאלה.
הכנת "צעצוע" בעזרת חומרים ביתיים, פשוטים ובטיחותיים יכולה להוות גורם מזמן חקר, מעורר עניין ומגוון.
מצ"ב רשימת דוגמאות IV-toys
רכישת מיומנויות חקר באמצעות "אמירות כימיות"
קורה שאמירות שונות נקלטות על ידי התלמידים כ"עובדות" גם אם אינן נכונות. אפשר לפתח את מיומנויות החקר ואת חשיבתם הביקורתית של התלמידים גם על ידי שימוש באמירות דוגמאות ל"אמירות הכימיות" בקובץ IV-sayings התלמידים מתבקשים להביע את דעתם על נכונות האמירה, להעלות השערה ולתכנן ניסוי לאישוש ההשערה.
רכישת מיומנויות חקר באמצעות ספרים
ספרים רבים מכילים קטעים שיכולים להוות גורם מזמן חקר או אמצעי לפיתוח מיומנויות חקר ולהבנת תהליכי חקר וזאת על ידי מידע "כימי" שנמסר בהם.
במקרים לא מעטים מידע זה עשוי לעורר שאלות שניתנות לחקירה במסגרת הבית-ספרית. דוגמאות לספרים בקובץ IV-books
רכישת מיומנויות חקר באמצעות צפייה מודרכת בסרטים
הפעלת פעילויות של צפייה מודרכת בסרטים אמנותיים או סרטונים שבהם קיימים היבטים מדעיים ו/או של חקר כמו: "השמן של לורנזו", "ארין ברוקוביץ'", פרקים מתוך סדרות מצוירות לילדים כמו "אוטובוס הקסמים" (ערוץ הילדים בישראל), "Dora the explorer" המשודרת בערוץ הילדים NICK JUNIOR הבריטי, פרקים מתוך סדרות טלוויזיה כמו "מקגייוור" ועוד…, אפילו מערכונים כבר עובדו להקניית מיומנויות חקר – כל זאת בהתאם למטרות הלימודיות ולאוכלוסיית התלמידים.
בכל אחד מן התחומים הנ"ל אפשר לבצע פעילויות ברמות חקר שונות. כל רמה מאופיינת על ידי סדרת מיומנויות.