הניסוי מוצג כניסוי חקר פתוח שבו התלמידים בונים מערכת ובהמשך מבצעים פעולות פשוטות בעת שלב הטרום חקר.
ניתן כמובן להפוך את הניסוי למודרך יותר, למובנה יותר, לניסוי גילוי והכל על-פי המטרות שמוצבות על-ידי המורה. במהלך הניסוי נחשפים התלמידים למיומנויות חקר מגוונות ולכן ניתן באמצעותו לפתח כל אחת מהן: איסוף, רישום וארגון תצפיות, שאלת שאלות, ניסוח שאלת חקר, תכנון ניסוי, הסקת מסקנות ודיון ביקורתי.
ניסוי זה מפגיש את התלמידים עם ידע בנושאים: חימצון חיזור, מסיסות ויונים קומפלקסיים.