ברוכים הבאים למסע שיקח אותנו בעקבות הסקרנות האנושית

אך מהי סקרנות?

הסקרנות מציורי המערות של האדם הקדמוןהתחילה, קרוב לוודאי, כאשר האדם הקדמון חיפש מזון וקורת גג ובדרכו מצא אבן יפה, צמח או חיה, והוא החל לתהות על מקורם. הוא גם התחיל לשאול שאלות על עצמו ועל עולמו – מניין הגיע ומה יהיה בסופו, מה גודלו של העולם וכיצד הוא נברא.

 

אלו שאלות גדולות וסבוכות, שאלות שאנו ממשיכים לשאול את עצמנו עד עצם היום הזה, אלא שהתשובות שאנו מוצאים, הופכות להיות מסובכות יותר ויותר.

היו אלו השאלות הללו והנסיונות שעשו המדענים לענות עליהן, אשר קדמו אותנו מעבר לאופן חייו של האדם הקדמון.
הסקרנות נמשכת גם בימינו ולה אנו חבים את הקידמה המדעית והטכנולוגית. הסקרנות באה לידי ביטוי גם בנסיונות להגיע לעולמות חדשים ולכבוש את היקום וגם באופיים של השינויים המתרחשים בעולמנו. תמונה של שיגור חללית לחלל

הסקרנות מייחדת את עולם החי, ובעיקר את בעלי החיים העילאיים כמו כלבים (אולי), קופים ובני האדם.
לפי מלון אבן שושן, סקרנות פירושה:
"תשוקה לדעת ולהכיר הכל, לגלות כל סוד."
ובאמת, מי מאתנו אינו סקרן? כל אחד רוצה לדעת משהו, לדוגמה: מי ינצח במשחק הגמר בכדורגל? איזה ציון אקבל בבחינה? מדוע התפוח תמיד נופל למטה?
או, אולי, ממה מורכב העולם?
אנו נצא לדרך ויחד עם הפילוסופים היוונים נשאל את השאלה הזו ויחד איתם, ועם הדורות שאחריהם, נחפש תשובות לשאלה. איך הייתם אתם עונים על שאלה זו? BOOK

 

אנו מתחילים עתה במסע ארוך שמטרתו לבחון מה חושבים המדענים על השאלה "ממה מורכב העולם", מה חשבו בעבר והאם השתנו דעות אלו במשך השנים.
אנו מקווים כי תראו מסע זה כהרפתקה אשר תהיה מהנה ומעניינת. הטיול אותו אנו מציעים לא יגרום לכם לקום מן הכיסא עליו אתם יושבים ברגע זה, אך למרות זאת, יקח אתכם הרחק למרחבי הזמן והמרחב.
את התכנית המוצעת לכם כאן ניתן לבצע בכמה דרכים והצורה בה תבצעו אותה תלויה לחלוטין ברצונכם ובמידת העניין שתגלו. אם תרצו, תוכלו לעקוב אך ורק אחר המסלול הישיר אשר יקח אתכם בדרך הקצרה ביותר מנקודת המוצא ועד לסוף הדרך (לפי שעה).
יחד עם זאת, גם אם תבחרו בדרך הקצרה, לא תוכלו לעבור אותה אך ורק כצופים מן הצד אלא, תידרשו מפעם לפעם לקחת חלק פעיל.

לדוגמה, כאשר הופיע הסמל המוצג משמאל, ידעתם כי              BOOK
עליכם לסכם את דעותיכם ולשמור את הכתוב לדיון בהמשך.

לעומת זאת אם יופיע הסמל המוצג מימין תדעו כי בשלב זה יהיה עליכם לבצע פעילות כלשהי שתתואר בהמשך. לעיתים תהיה זו פעילות במחשב ולעיתים ניסוי אותו תתבקשו לבצע או בו תתבקשו לצפות.

 

במקומות שונים בהמשך תמצאו מילים מודגשות. אלו יפנו אתכם להרחבות שונות, שאינן בהכרח קשורות להתפתחות הנושא. לדוגמה, אם תקישו, במקום המתאים, על המילים המודגשות: חוק בויל וצלילה , תוכלו ללמוד על הסכנות בצלילה למעמקים וכיצד ניתן להסבירן.

ברגע שתרצו להתחיל הקליקו על:

 

המשך