הנחיות להוראת הפרק

מבוא: בחזרה לעתיד

מספר שיעורים מומלץ: 2-3

פרק מבוא זה, נועד להציג בפני התלמיד מספר תחומים בהן עוסקת הכימיה בחזית המדע. אין הכוונה לרדת בפרק זה לעומק (אלא אם כן, תלמידים סקרנים מאוד מתעניינים), אלא, לחשוף את התלמידים לתחומים שהם לא שערו שבהם הכימיה תורמת ומרכזית. מומלץ שאסטרטגיית ההוראה של הפרק תהיה עבודה בקבוצות, משמע – כפי שהפעילות מובנית בפרק.  כמו כן, מומלץ לשלב בהוראת החומר הכתוב, קטעי עיתונות וקטעים מתוך קלטות וידאו.

האתר המלווה את הספר מציע:

בדף הקישורים: קישור לאתרים למידע נוסף לקבוצות העבודה.
במאגר הפעילויות: הצעות נוספות להוראת הפרק. 

קלטות וידאו מתאימות :

  • ננוטכנולוגיה – מעבר לאלפיים, ערוץ 8.
  • 100 שנות מדע – המדע בשרות האדם / חיים הררי (הטלוויזיה החינוכית) – הצעות לפעילות עם הסרט במאגר פעילויות.

קטעי עיתונות ומאמרים:

"אלקטרוניקה מולקולרית, חלום שהתגשם", מתוך:  הכימאי בישראל, 1998.

"מדענים פיתחו שיטת הצפנה למחשבים קוואנטים – שעדיין לא קיימים", מתוך: הארץ, 7.5.2000.

"ניצחונה של הכימיה", מתוך:  הארץ, 31.12.1999.