כיצד נשתמש בלומדה

הלומדות:

  1. "מחפשי הזהב" , לומדה עליה מבוסס פרק ב'
  2.  "התפתחות מודל האטום", לומדה המלווה את פרק ג'

ההדגמות:

  1. המסה של NaCl במים.
  2. אלקטרוליזה של NaCl מותך.
    שתי ההדגמות מתאימות ומשולבות בפרק ה'.

נעלה כאן מספר רעיונות כלליים לשימוש בתקליטור כאמצעי הוראה נשמח מאד לכל תוספת שלכם!

  1. כלי ללמידה עצמית – המורה יוכל להשתמש בתקליטור עם תלמידים שסגנון הלמידה שלהם הוא גילוי עצמאי.
    אפשר להשתמש בו עם תלמידים שלא נכחו בשעורים הרלוונטים ורוצים להשלים חומר. כמו כן, אפשר להחליט שפרק
    אחד יילמד ע"י התלמידים לבד (במקרה זה כדאי לעשות זאת במעבדת מחשבים כשהמורה משמש מנחה לתהליך הלמידה).
  2. כלי לחזרה על החומר – התקליטור יכול לשמש מצוין ככלי לחזרה על חומר שכבר נלמד, הן במסגרת שעור
    חזרה והן בבית. יש משמעות רבה, עבור תלמידים רבים, לחזרה על הדברים בדרך שונה, הדברים מוארים באור אחר
    ולפעמים השינוי גורם להבנה.
  3. הקרנת קטעים מול כל הכיתה – קטעים מסוימים מתוך הלומדות (בעיקר הסימולציות) יכולים לשמש כאסטרטגית
    הוראה חליפית, כשהמורה משתמש במצגת (חד קרן) על גבי מסך הוא שולט בקצב המעבר ממסך למסך ויכול לחדד נקודות בעייתיות.
  4. מקורות מידע לעבודות סיכום – יש בתקליטור קטעי אינפורמציה רבים על מדענים ותגליותיהם, על
    ההיסטוריה של החשיבה המדעית, והתפתחות מדע הכימיה כולל התפתחות מודל האטום.