פרויקטים 2017 (מחזור ח')

  • סברין יאסין  – מפת מושגים, מטקוגניציה, הוראת התא ומה שביניהם
  • גור אריה לבני אלכסיד – דרקונים וחלבונים: למידה שיתופית של הדוגמה המרכזית בביולוגיה מולקולרית
  • רות מולד – פיתוח עניין בקרב תלמידי מדעים באמצעות שילוב סיפורים כפתח ללמידה משמעותית
  • סבא עאמר – פיתוח יכולת ההתבוננות אצל התלמידים על ידי קישור לידע קודם באמצעות פיגומים
  • אהוד צדוק – ניסיון ליצור רלוונטיות בגישה קונסטרוקטיביסטית להוראת חשיבות התזונה

פרויקטים 2016 (מחזור ז')

  • אביטל אליאב – שימוש בסיפור של מנדל כמארגן מקדים בהוראת נושא התורשה כדי לקדם את יכולת התלמידים לקשר בין הרמה המיקרוסקופית (דנ"א) לרמה המקרוסקופית (תכונה)
  • עדנה חגי – השפעת השימוש בלמידה מרווחת ככלי להוראת הנושא מערכת ההובלה, על ההבנה והמוטיבציה של תלמידי כיתה ז'
  • נעם בן ארי – השפעת למידת חקר על הבנת המדרג הביולוגי כפי שהיא מתבטאת במפות מושגים בקרב תלמידי כיתות ז'
  • בת שבע לרנר – שימוש בג'יקסו כדוגמא ללמידה משתפת ככלי לקידום המיומנות של היכולת לקשר בין מאקרו למיקרו בקרב תלמידי כיתה ז'
  • אמיר וסר – מיפוי הבדלים בהבנת היבטים שונים של טבע המדע (NOS), בין כיתה בבית ספר אנתרופוסופי העושה שימוש ב'היסטוריה ופילוסופיה של המדע' (HPS),
    לבין כיתה מבית ספר בו אין שימוש בפרקטיקה זו

פרויקטים 2014 (מחזור ה')

פרויקטים 2013 (מחזור ד')

פרויקטים 2012 (מחזור ב')

  • לילך שטיין ותרצה גדרון – ויקי חקר עריכת ביוחקר כיתתי באמצעות למידה שיתופית בסביבת WIKI
  • עינת פילר – יחידת לימוד בנושא בקרת ביטוי גנים ברמת הדנ"א ככלי ללמידה משמעותית וביסוס של הבנה תהליכית בגנטיקה
  • טרז קשקוש – דגם הוראה להבניית מיומנות ניסוח שאלת חקר בהוראת הביולוגיה בחטיבה העליונה
  • פדואה עיסא ושירין רבי – הוראת נושא האנזימים באמצעות מגוון אמצעים כהתאמה למגוון אסטרטגיות למידה
  • מיטל גמליאל – שימוש בסיפור גילוי מבנה הדנא כדרך ללמידה משמעותית ש ל מבנה הדנא
  • אפרת דיין וגל עמית – שיפור מיומנות עיבוד והבנת מגמות גרף

פרויקטים 2012 (מחזור ג')

  • דרור בוצר – הצעה לשיפור קריאת מאמרי מחקר (אנסין)
  • יעל גורי וסיגל גדקר – הבניית ידע באמצעות מעבדה בדרך הגילוי והחקר
  • רויטל נאמן יהל – העמקת הבנת תהליך הפוטוסינתזה תוך שימוש במיומנויות חשיבה מסדר גבוה
  • ענת לשץ – זיהוי והגדרת תופעה: הקניית מיומנות ראשונית בתהליך החקר
  • קמאל אבו כף – פיתוח מיומנויות הבנת הנקרא ע"י בניית קשרים בין מונחים בטקסט
  • מירה מרדכי – גישת הSBF כדרך להוראה משמעותית של מערכות ביולוגיות מורכבות
  • שמעון מאוטנר ואורית אוחנה – שימוש במשלים להוראת נושא האקולוגיה
  • חני אוברוצקי ואיילת כהן – הציור ככלי להבנת תהליכים ביולוגיים

פרויקטים 2011

  • לאה יפרח – שיפור מיומנויות הנמקה באמצעות מתן בסיס ביולוגי לשאלת חקר
  • טובה מרזר – שימוש בויזואליזציות ובאתר "פרוטואופדיה" ככלי עזר להוראת הנושא: מבנה חלבון ותפקידו
  • חגית ברגמן – למידה לשם הבנה: שימוש באמצעי המחשה ושינוי רצף ההוראה להבנה משמעותית של נושא החלבונים
  • יערה שוייד ומירב כפיר – שימוש במאמרי מחקר מעובדים כאמצעי לשיפור כתיבה מדעית של תלמידים
  • אורה בר – חיזוק יכולת הקישור של התלמידים בין יידע על תהליכים ברמת התא וידע על תהליכים ברמת הגוף השלם

פרויקטים 2010

  • אורית לם ועטי אנגלסמן – ליבאתיקה-דילמות ביואתיות בנושאי ליבה: בדיקות גנטיות-הצגת הדילמה, הרחבה וסיכום, בתוספת טבלת טיעונים שונים ומידע לגבי המציאות
  • רקפת ויה – "התא – לא רק בכתה" הוראת התא באמצעות המעבדה
  • רותם דגן – מאמרי מחקר מעובדים באקולוגיה. שמוש במאמרי מחקר מעובדים להוראת נושאים באקולוגיה

* החומרים במדור זה נוצרו על ידי מורים והועלו לאתר ללא עריכה. במקרה ופרסום של פריט זה או אחר באתר שלנו מפר באופן כלשהו את זכות היוצרים – אנא צרו אתנו קשר בדוא"ל science.teaching@weizmann.ac.il ונסיר את הפריט מהאתר באופן מידי.