שנת קבלת תואר |
שם מלא |
נושא העבודה |
מנחה/ מנחים |
2020 |
אריאל אברשקין |
דינמיקה סטטיסטית
פיתוח מבוסס מחקר של יחידה קוריקולרית בתוכנית מדע חישובי בינתחומי |
פרופ' עידית ירושלמי, פרופ' שמואל שפרן |
2020 |
שחר אברמוביץ' |
המשגת אנרגיה ע"י מדענים, בעיתונות הדיגיטלית ותלמידי חטיבות ביניים. |
פרופסור דיויד פורטס |
2020 |
רות ולדמן |
חקר פנים שונות בהתפתחות קהילה מקצועית לומדת של מורי כימיה. |
פרופ' רון בלונדר |
2019 |
חיים אדרי |
מביאים את הנחות הפישוט לקדמת הבמה: פיתוח מבוסס מחקר של תכנית לימודים בפיסיקה חישובית בהקשרים כימיים וביולוגיים.
*זכה במילגה לזכרה של אורלי קפלן |
פרופ' עידית ירושלמי, פרופ' בת-שבע אילון |
2019 |
אוהד לבקוביץ' |
שימוש במשימות Jmol ממוחשבות למידול מולקולרי של חלבונים על ידי תלמידי תיכון: פיתוח מסגרת מושגית, בחינת תהליכי למידה ותפיסות
*זכה במילגה לזכרו של אבישי בר-נר |
פרופ' ענת ירדן |
2019 |
סטאטר דוד |
הוראת הפשטה במדעי המחשב לתלמידי חטיבת הביניים |
פרופ' מיכל ארמוני |
2019 |
אידין אמיל |
חקירת ההשפעה של הצגת עקרונות הלוגיקה הבלתי פורמלית על מורים למדעים ותלמידיהם |
ד"ר שוורץ יעל |
2019 |
אריאל שטינר |
עיצוב מבוסס מחקר של יחידת לימוד בנושא מודל מכנו-סטטיסטי של תופעת הדיפוזיה |
פרופ' עידית ירושלמי |
2018 |
סילברמן בועז |
הסברים והצדקות בספרי לימוד במתמטיקה בישראל ותרומת ספר הלימוד לעיצוב הלמידה בכיתה |
פרופ' רוחמה אבן |
2018 |
סאוסאן עילבוני |
|
פרופ' עידית ירושלמי |
2018 |
מרום אלדד |
פיתוח מיומנויות חשיבה באמצעות טקסטים בנושא כימיה ירוקה בסביבת למידה אינטרנטית |
פרופ' דיויד פורטס |
2018 |
ד"ר מוריה אריאלי |
שימוש בטקסטים מדעיים מסוגות שונות: פיתוח אוריינות מדעית- דיסציפלינארית בקרב תלמידי ביולוגיה בתיכון
*זכתה במילגה לזכרו של אבישי בר-נר |
פרופ' ענת ירדן |
2018 |
רחל-רוסנה אידלמן |
הכיתה האינטרנטית בכימיה: ויסות למידה בסביבת למידה וירטואלית |
ד"ר שוורץ יעל |
2018 |
ד"ר רוני זהר |
תנועה כדלת ללמידת מושגים פיזיקליים – שילוב 'פדגוגיה מעוגנת גוף' בהוראה |
בהנחיה משותפת של פרופ' בת שבע אלון ושל פרופ' דור אברהמסון ממחלקת חינוך בברקלי ארה"ב |
2017 |
גליה זר כבוד |
עיצוב ובחינה של סביבה ממוחשבת ללמידה והוראה של כתיבה מדעית בביולוגיה בתיכון, המבוססת על מאמרי מחקר מעובדים |
פרופ' ענת ירדן |
2017 |
סמדר לוי |
התפתחות מקצועית של מורים מובילים לפיזיקה במסגרת קהילה מקצועית לומדת
*זכתה במילגה לזכרה של אורלי קפלן |
פרופ' בת שבע אלון |
2016 |
אביטל אלבוים-כהן |
מאפייני ההוראה והלמידה בקורסים לקריאת טקסטים מתמטיים לתלמידים מתקדמים בתיכון
*זכתה במילגה לזכרה של אורלי קפלן |
פרופ' אברהם הרכבי |
2016 |
לנה רבאד |
עיצוב מודל היררכי לפיתוח והערכה של חשיבה מערכתית בביולוגיה ויישומיו בהוראה ובלמידה של מערכת ההובלה בגוף האדם בחט"ב |
פרופ' ענת ירדן |
2016 |
ג'ייסון (יעקב) קופר |
מתמטיקאים ומורות בית ספר יסודי לומדים אלה מאלה
*זכה בפרס הצטיינות על שם אלחנן בונדי |
פרופ' אברהם הרכבי |
2015 |
תום ביאליק |
אפיון הוראת ולמידת חקר בתוכנית הביוטק לתלמידי תיכון המתמחים בביוטכנולוגיה |
פרופ' ענת ירדן |
2014 |
זהורית קאפח |
ממעבדה מסורתית למעבדה מבוססת-חקר בהוראת הפיזיקה בתיכון: התפתחות מקצועית של מורים |
פרופ' בת-שבע אלון, ד"ר אסתר בגנו |
2013 |
מנשה פיוטרקובסקי |
תהליכי גיבוש ידע ושינוי בהבנה המושגית במסגרת פעילויות אבחון מתוקשבות העוסקות בתפיסות חלופיות נפוצות בפיסיקה תיכונית |
פרופ' עידית ירושלמי, ד"ר אסתר בגנו |
2013 |
רונית רוזנשיין |
חשיפת ממדים גלויים וחבויים בידע המקצועי של מורים לביולוגיה במהלך תכנית התפתחות מקצועית ארוכת טווח
*זכתה במילגה לזכרה של אורלי קפלן |
פרופ' ענת ירדן |
2012 |
ארנה פליק |
מודל לגישור בין תוכנית העשרה לבין לימודי מדע וטכנולוגיה בחטיבות הביניים |
פרופ' בת-שבע אלון, ד"ר שרמן רוזנפלד |
2012 |
דנה ודר-וייס |
אפיון גורמים סביבתיים שקשורים במוטיבציה של מתבגרים ללמידת מדעים בתוך בית הספר ומחוצה לו |
פרופ' דיויד פורטס |
2011 |
מלכה יאיון |
פיתוח ותיקוף כלי אבחון של ידע מושגי בקישור כימי |
פרופ' דיויד פורטס, ד"ר רחל ממלוק-נעמן |
2011 |
אורלי גוטליב |
התייחסות של מורים להתבטאויות של תלמידים בהקשר מתמטי |
פרופ' תיאודור אייזנברג, פרופ' רוחמה אבן |
2011 |
מיכל איילון |
ארגומנטציה והוראת מתמטיקה
*זכתה בפרס הצטיינות ממדרשת פיינברג על עבודת הדוקטורט |
פרופ' רוחמה אבן |
2010 |
נעמי רובינזון |
Lesson Study כמנוף להתפתחות מקצועית של מורים למתמטיקה |
פרופ' רוזה לייקין |
2010 |
דפנה מנדלר |
כימיה בהקשר סביבתי – מחקר על הוראה בהקשר |
פרופ' אבי הופשטיין, ד"ר רחל ממלוק – נעמן |
2010 |
מיכל סטולרסקי בן-נון |
למידה והוראה של גנטיקה מולקולרית באמצעות מעבדות חוץ בית-ספריות המונחות על ידי המורה
*זכתה במילגה לזכרו של אבישי בר-נר |
פרופ' ענת ירדן |
2010 |
איאד דקאדיק |
המעבדה החוקרת בקרב המגזר הפלשתיני |
פרופ' אבי הופשטיין, ד"ר רחל ממלוק – נעמן |
2010 |
חגית ירדן |
Learning and teaching biotechnological methods using interactive animations |
פרופ' ענת ירדן |
2010 |
אסנת אלדר |
אבחון שיתופי של המשגות מדעיות ופדגוגיות: מודל הוראה לאופטיקה גיאומטרית עבור פרחי הוראה במדעים |
פרופ' בת שבע אלון ופרופ' מיקי רונן |
2009 |
רונית בן-בסט לוי |
הוראת מדעי המחשב בעזרת אנימציה: עמדות ודרכים לחוות
*זכתה במילגה לזכרה של אורלי קפלן |
פרופ' מרדכי בן-ארי |
2009 |
טירוורק מולט |
מרכיבי למידה והצלחה במתמטיקה בקרב תלמידים ממוצא אתיופי
*זכה במילגה לזכרה של אורלי קפלן |
פרופ' אברהם הרכבי |
2009 |
הדס גלברט |
שילוב מחקר אותנטי בכיתת הביולוגיה: השפעת השימוש בסימולציה ממוחשבת של מחקר בביואינפורמטיקה על הבנת גנטיקה
*זכתה במילגה לזכרה של אורלי קפלן |
ד"ר ענת ירדן |
2009 |
ליאורה ביאלר |
עדויות מורים על הוראת מיומנויות למידה במדע לחטיבת הביניים- כבסיס להתפתחות מקצועית מתמשכת |
פרופ' בת-שבע אלון, ד"ר זהבה שרץ |
2009 |
שולמית קפון |
הרצאות פופולאריות של מדענים על נושאים מתקדמים בפיסיקה: אפיון של הסברים, שילוב בהוראה, ומחקר על למידה
*זכתה בפרס הצטיינות ממדרשת פיינברג על עבודת הדוקטורט |
פרופ'בת-שבע אלון, פרופ' אורי גניאל |
2009 |
רחל כהן |
בחינת היבטי הישימות של הטמעת נושא התא כ"ציר אורך" בחטיבת הביניים |
פרופ' ענת ירדן |
2009 |
ד"ר הדה פלק |
אפיון ותמיכה בהוראת ביולוגיה בחטיבה העליונה באמצעות מאמרי מחקר מעובדים |
פרופ' ענת ירדן |
2008 |
איילת ברעם צברי |
מה מעניין תלמידים לדעת על מדע? זיהוי תחומי עניין במדע באמצעות שאלות תלמידים
*זכתה בפרס ע"ש אלחנן בונדי |
ד"ר ענת ירדן |
2008 |
תמי אייזנמן |
אותה מורה, אותם חומרי הוראה, בתי ספר שונים: מהי תוכנית הלימודים המופעלת?
*זכתה במילגה לזכרו של אבישי בר-נר |
פרופ' רוחמה אבן |
2008 |
חנה ברגר |
תכנית להתפתחות מקצועית של מורים לפיזיקה המבוססת על הבאת עדויות ומתמקדת בארגון ידע |
פרופ' בת-שבע אלון, ד"ר אסתר בגנו |
2007 |
רוני מועלם |
פיתוח והפעלה של אסטרטגיה לפתרון בעיות בפיזיקה העוסקות בהסבר איכותי של תופעות: מחקר על תלמידים ומורים בחטיבת הביניים |
פרופ' בת-שבע אלון |
2007 |
שי סופר |
פיזיקה ותעשייה |
פרופ' בת-שבע אלון |
2007 |
מיכל טבח |
למידת ראשית האלגברה בסביבה עתירת מחשב
*זכתה במילגה לזכרה של אורלי קפלן |
פרופ' אברהם הרכבי, ד"ר רינה הרשקוביץ |
2007 |
תמי לוי נחום |
הוראת הקישור הכימי בבית הספר התיכון: פיתוח ויישום של מודל חדש על בסיס ניתוח גורמים מערכתיים מטעים
*זכה בפרס הצטיינות על שם דב אלעד |
פרופ' אבי הופשטיין, ד"ר רחל ממלוק – נעמן |
2007 |
מירה קיפניס |
מעבדה חוקרת בלימודי הכימיה
*זכתה במילגה לזכרה של אורלי קפלן |
פרופ' אבי הופשטיין |
2007 |
מרסל פרויליך |
הפעלה והערכה של שילוב פעילויות ממוחשבות בסביבה אינטרנטית בנושא מבנה וקישור בלימודי הכימיה בכתה י' |
פרופ' אבי הופשטיין, ד"ר מירי קסנר |
2006 |
יוסי גודוביץ |
בחינת האפשרויות לשילוב למידה מרחוק במסגרת תכנית הלימודים במדעי כדור הארץ והסביבה בחטיבה העליונה |
פרופ' ניר אוריון |
2006 |
יולה מדין |
סביבת הלימוד החוץ-כיתתית |
פרופ' ניר אוריון |
2005 |
טובה קוטינסקי |
פרקטיקה של הוראת הסתברות: ניתוח השוואתי של הוראת הסתברות בכיתות ברמות לימוד שונות |
פרופ' רוחמה אבן |
2005 |
טלי וולך |
שמיעה ופרשנות של מורים לאמירות של תלמידים העוסקים בפתרון בעיות במתמטיקה
*זכתה במילגה לזכרה של אורלי קפלן |
פרופ' רוחמה אבן |
2004 |
יחזקאל ססיל |
סביבת ויזואליזציה על הסף בין התוכנה לחומרה |
פרופ' מרדכי בן-ארי, פרופ' טומי דרייפוס |
2004 |
ספקטור-לוי אורנית |
High Order Learning Skills in Science Studies: Development of an Instructional Model and Research on Implementation and Students' Learning
*זכתה במילגה לזכרו של אבישי בר-נר |
פרופ' בת-שבע אלון, דר' זהבה שרץ |
2004 |
קפולניק אסתר |
אפיון תהליכי שינוי המתרחשים אצל מורים למדע וטכנולוגיה בחט"ב במהלך ובעקבות השתלמות ארוכת טווח |
פרופ' ניר אוריון, פרופ' אורי גניאל |
2004 |
נוע רגוניס |
הוראת תכנות מונחה עצמים למתחילים
*זכה במילגה לזכרה של אורלי קפלן |
פרופ' מרדכי בן-ארי |
2004 |
שוורץ יעל |
אוריינות כימית: הגדרתה בעזרת מורים והערכת ביטויה באמצעות תלמידי תיכון
*זכתה במילגה לזכרה של אורלי קפלן |
פרופ' אבי הופשטיין, דר' רות בן-צבי |
2003 |
בן-צבי אסרף אורית |
לימוד מערכות כדור הארץ ככלי לפיתוח חשיבה מערכתית אצל תלמידי חט"ב |
פרופ' ניר אוריון, פרופ' דניאל רונן |
2003 |
בן-דוד קוליקנט יפעת |
Understanding concurrence: the process and the product
*זכתה במילגה "אלמונית"
*זכתה בפרס ע"ש גד רשף |
פרופ' מרדכי בן-ארי |
2002 |
כרמי מרים |
Assessing the change process of high school chemistry teachers during and after participating in a leadership program
*זכתה במילגה לזכרה של אורלי קפלן |
פרופ' אבי הופשטיין, דר' רות בן-צבי |
2002 |
מרגל חנה |
Learning about "materials" in junior high school: development of curriculum materials, and a longitudinal study of students' conceptions
*זכתה במילגה לזכרה של אורלי קפלן |
פרופ' בת-שבע אלון, דר' זהבה שרץ |
2001 |
בן-צבי דן |
Children as explorers: exploratory data analysis by junior high school students in a computer assisted environment
*זכה במילגה לזכרה של אורלי קפלן |
דר' אברהם הרכבי, דר' אלכס פרידלנדר |
2001 |
כהן דבורה |
The development, implementation, and assessment of the learning module "Brain, medicines, and drugs" in high schools in Israel |
דר' רות בן-צבי, פרופ' אבי הופשטיין, פרופ' רמי רחמימוב (ביה"ס לרפואה, האונ'
העברית) |
2001 |
לנגלי דורותי |
Integrating inquiry activities into physics instruction in a computer-based information technology environment
*זכתה במילגה לזכרה של אורלי קפלן |
פרופ' בת-שבע אלון |
2000 |
עידית ירושלמי |
התפתחות מקצועית של מורים באמצעות סדנה במתכונת "חקירת פעולה שיתופית" העוסקת בטיפוח הכוונה עצמית במהלך פתרון בעיות בפיסיקה
*זכתה במילגה לזכרה של אורלי קפלן |
פרופ' בת-שבע אלון |
2000 |
ג'ף דודיק |
Cognitive Factors Affecting Student Understanding of Geologic Time |
פרופ' ניר אוריון, פרופ' סטיפן ויינר |
2000 |
הלפמן יעקב |
"חשיבה המצאתית שיטתית" בלימוד מדע וטכנולוגיה בחטה"ב: פיתוח, הפעלה והערכה של גישה חדשנית לפתרון בעיות |
פרופ' בת-שבע אלון |
2000 |
קלי יעל |
The rock-cycle program as a means for fostering thinking skills: development, implementation and research
*זכתה במילגה לזכרה של אורלי קפלן |
דר' ניר אוריון, פרופ' בת-שבע אלון |
1999 |
הברמן ברוריה |
סוגי נתונים מופשטים ככלי לייצוג ידע ופתרון בעיות בסביבת פרולוג
*זכתה במילגה לזכרה של אורלי קפלן |
פרופ' אהוד שפירא, דר' זהבה שרץ |
1999 |
ברקוביץ-גלמן קלריסה |
"כאוס" – נושא בחירה חדש לתלמידי פיסיקה ברמה מוגברת: פיתוח, הפעלה והערכה |
פרופ' אורי גניאל, פרופ' ורד רום-קידר |
1998 |
רונקין יעקב |
Interaction of light and matter – development, implementation and evaluation of new curricular unit for high_school chemistry students
*זכתה במילגה לזכרו של אבישי בר-נר |
דר' רות בן-צבי, פרופ' רון נעמן, יעוץ: דר' אבי הופשטיין |
1996 |
קסנר מירי |
פיתוח, הפעלה והערכה של גישות שונות להוראת נושאים מן התעשייה הכימית בביה"ס התיכון
*זכתה במילגה לזכרה של אורלי קפלן |
דר' רות בן-צבי, דר' אבי הופשטיין |
1994 |
בגנו-גלייכמן אסתר |
"מעוף"- יחידות לימוד הבנויות סביב מושגים מרכזיים בפיסיקה התיכונית – פיתוח, הפעלה והערכה
*זכתה במילגה לזכרה של אורלי קפלן |
דר' בת-שבע אלון, פרופ' אורי גניאל |
1990 |
אוריון ניר |
סיורים גיאולוגיים לימודיים במסגרת הוראת הגיאולוגיה בבית הספר התיכון: פיתוח – הפעלה – הערכה |
פרופ' עמנואל מזור, דר' אבי הופשטיין |
1989 |
שוורץ ברוך |
שימוש ב"עולם זוטא" לשיפור הבנת מושג הפונקציה בחטיבת הביניים (כיתות ט'): הלומדה T R M |
פרופ' מקסים ברוקהיימר, פרופ' טומי דרייפוס |
1987 |
כהן איטה |
שימוש באסטרטגיות הוראה מגוונות להוראת הנושאים אנרגיה כימית ושיווי משקל כימי פיתוח, הפעלה והערכה |
פרופ' מקסים ברוקהיימר, דר' רות בן-צבי |
1987 |
דורי יהודית |
פיתוח, הפעלה והערכה של תכנית לימודים בכימיה לבתי ספר לסיעוד בישראל |
פרופ' דוד סמואל, דר' אבי הופשטיין |
1987 |
מרקוביץ צביה |
אומדן – מחקר ופיתוח |
פרופ' מקסים ברוקהיימר, ד"ר רנה הרשקוביץ |
1986 |
הופפלד אילנה |
מולקולות ותאים במערכת החיסון
*זכתה במילגה לזכרו של אבישי בר-נר |
דר' אבי הופשטיין, פרופ' דוד סמואל, פרופ' מיכאל פלדמן |
1986 |
רונן מיכאלה |
פיסיקה בשרות האיבחון הרפואי: יחידת לימוד חדשה בפיסיקה לבתי ספר תיכוניים – פיתוח, הפעלה והערכה
*זכתה במילגה לזכרו של אבישי בר-נר |
פרופ' אורי גניאל |
1985 |
הרכבי אברהם |
History of Mathematics as a Component of Mathematics Teachers Background |
פרופ' מקסים ברוקהיימר, דר' רות בן-צבי |
1984 |
זהבי נורית |
בדיקת תרומתן של עבודות סיכום לפעילות המתמטית של תלמידים המסיימים את חטיבת הביניים
*זכתה במילגה לזכרו של אבישי בר-נר |
פרופ' מקסים ברוקהיימר, דר' רות בן-צבי |
1983 |
ארזי חנה |
Proactive and Retroactive Effects of Courses in Sequential Physical Science Learning:a Longitudinal Evaluation
*זכתה במילגה לזכרו של אבישי בר-נר |
דר' רות בן-צבי, פרופ' אורי גניאל |
1982 |
יהושע אידר |
הוראת הפיסיקה בכיתה ט': איתור קשיי למידה. פיתוח שיטת הוראה מתקנת, הפעלתה והערכתה
*זכה במילגה לזכרו של אבישי בר-נר |
פרופ' אורי גניאל |
1980 |
נאה נחמיה |
"תעשיה כימית בישראל" – יחידת לימוד חדשה בכימיה לבתי ספר תיכוניים פיתוח, הפעלה והערכה |
פרופ' דוד סמואל, דר' אבי הופשטיין |
1979 |
פיזרו פיטר |
תכנית לימודים בגיאוכימיה לבית הספר התיכון |
פרופ' עמנואל מזור, פרופ' דוד סמואל |
1975 |
הופשטיין אברהם |
מדידת האפקטיביות החינוכית של עבודת במעבדה בהוראת הכימיה בישראל |
פרופ' דוד סמואל, פרופ' ר' פ' קמפה (אונ' קייל, אנגליה) |