תקשורת העתיד – עידן המידע (אינפורמציה)

בתחילת המאה ה 21, מתקרב העולם בקצב מהיר להתגשמות חלום התקשורת.

לכל בית יהיה קו תקשורת יחיד, המחבר אותו אל העולם החיצוני, ואל השקע בקיר (או בחיבור אלחוטי) נוכל לחבר את כל המכשירים האלקטרוניים בבית:

טלפון, טלוויזיה, מחשב, פקסימיליה, שיחות ועידה, תקשורת פנימית, אינטרנט, אינטראנט, מכשירי הצריכה הביתיים, מערכות בטיחות וביטחון, וכו'. מכשירים אלו יהיו מחוברים ביניהם, ויישלטו על ידי מערכת פיקוח מרכזית בבית.

החיבור יכול אפילו להיות ללא חיבור פיזי של חוטים (תקשורת אלחוטית).

קצבי התקשורת המהירים, מאפשרים להעביר באותו מסלול, נתונים בקצב מהיר לכל מטרה. נתונים אלו יכולים לכלול קול, מידע, תמונות וידאו ברזולוציה גבוהה, וכו'.

הפילוסופיה מאחורי חלום זה, נובעת מהעובדה שכבר כיום מועברים נתוני התקשורת בצורה ספרתית (דיגיטלית), כלומר תוך שימוש בביטים של מידע המבטאים מצב של "0" ו "1", ללא תלות בסוג המידע המועבר. מכאן, שניתן להעביר את כל סוגי הנתונים באותו קו תקשורת. קצב העברת הנתונים בתקשורת האלקטרונית גדל בצורה אקספוננציאלית, ומאפשר להעביר דרך אותו קו תקשורת נתונים בקצב מהיר.

רשת התקשורת המסמנת התפתחות תקשורת זו, היא: ISDN = Integrated Services Digital Network

זוהי רשת תקשורת דו כיוונית, בה ניתן לקיים העברה של כל סוג נתונים.

מה התחזית לגבי תקשורת עתידית בין מכונות (רובוטים)?

קצב התקשורת המילולית בין בני אדם, הוא של עשרות עד מאות ביטים בשנייה.

קצב התקשורת בין מערכות אלקטרוניות, הוא של עשרות מיליארדי ביטים בשנייה.

ברגע שהמכונות מחוברות בתקשורת אחת לשנייה, בהתאם להתפתחות המתחוללת, של "אינטרנט של הדברים" (IOT = Internet Of Things), וברגע שהאינטליגנציה המלאכותית (AI = Artificial Inteligence) מגיעה למצב של "למידה עמוקה" (Deep Learning), יעלה קצב הלימוד של המכונות בהרבה סדרי גודל על קצב הלימוד של בני האדם, כך שיהיה קשה לאדם למצוא את מקומו.

 

לעמוד הקודם לחץ כאןלעמוד הבא לחץ כאן