סוגיות בהוראת LSC והפרדיגמה של תכנות מונחה תרחישים
צוות מוביל
חברי הפרויקט
- גיורא אלכסנדרון
- מיכל גורדון
תקציר
המחקר בוחן את הפרדיגמה החדשה של תכנות מבוסס-תרחישים, המבוטאת בשפת התכנות LSC. כיצד ניתן להשתמש בפרדיגמה זו כדי להציג רעיונות יסודיים של מדעי המחשב? כיצד משפיע ניסיון קודם בפרדיגמה אחרת (כגון תכנות מונחה עצמים) על לימוד הפרדיגמה החדשה? כיצד השימוש בפרדיגמה זו משפיע על אסטרטגיות לפתרון בעיות? הממצאים מאפיינים את ההשפעה של הניסיון הקודם של סטודנטים על עמדותיהם כלפי LSC ועל עבודתם עם LSC. הממצאים מראים גם כי בעת עבודה עם LSC ותכנות מבוסס-תרחישים הפרספקטיבה של הסטודנטים נוטה להיות מוכוונת-משתמש ולא מוכוונת-מימוש וכי LSC ותכנות מבוסס תרחישים תומכים בהטמעת הרעיונות של הפשטה ואי-דטרמיניזם. המחקר נעשה בהקשר של אוכלוסיות מחקר שונות – סטודנטים לתארים מתקדמים ותלמידי תיכון.
זהו מחקר הדוקטורט של גיורא אלכסנדרון.
לקריאה נוספת:
- Alexandron, G., Armoni, M., & Harel, D. (2011). Programming with the user in mind. Proceedings of the Annual Conference of the Psychology of Programming Interest Group. (PPIG 2011). York, UK: University of York
- Alexandron, G., Armoni, M., Gordon, G., & Harel, D. (2012). The effect of previous programming experience on the learning of scenario-based programming. In Proceedings of the 12th Koli Calling International Conference on Computing Education Research, Tahko, Finland, 151-159.
- Alexandron, G., Armoni, M., Gordon, G., & Harel, D. (2013). On Teaching Programming with Nondeterminism. In Proceedings of the 8th Workshop in Primary and Secondary Computing Education (WiPSCE'13), Aarhus, Denmark, 71-74.
- Alexandron, G., Armoni, M., Gordon, M., & Harel, D. (2014). Scenario-based programming: Reducing the cognitive load, fostering abstract thinking. In Companion Proceedings of the 36th International Conference on Software Engineering (ICSE 2014), Hyderabad, India, 311-320.
- Alexandron, G., Armoni, M., Gordon, G., and Harel, D. (2014). Scenario-based programming, usability-oriented perception. ACM Transactions on Computing Education, 14(3), 21:1-23.
- Alexandron, G., Armoni, M., Gordon, M., & Harel, D. (2016). Teaching nondeterminism through programming. Informatics in Education 15(1), 1-23.
- Alexandron, G., Armoni, M., Gordon, M., & Harel, D. (2017). Teaching scenario-based programming: an additional paradigm for the high school computer science curriculum, Part 1. Computing in Science & Engineering, 19(5), 58-67.
- Alexandron, G., Armoni, M., Gordon, M., & Harel, D. (2017). Teaching scenario-based programming: an additional paradigm for the high school computer science curriculum, Part 2. Computing in Science & Engineering, 19(6), 64-71.