הפשטה במדעי המחשב
צוות מוביל
חברי הפרויקט
- שטטר דוד
תקציר
הפשטה (אבסטרקציה) היא רעיון מרכזי של מדעי המחשב. זהו רעיון מאתגר להוראה ולמידה ולומדים רבים מתקשים בהבנתו ויישומו. המחקר בחן את יישומה של מסגרת להוראת אבסטרקציה מדעי המחשב ביחידת מבוא למדעי המחשב שנלמדת בכיתה ז'. הממצאים הראו כי המסגרת אפקטיבית מאוד להוראת הפשטה בגיל זה.
לקריאה נוספת:
- Armoni, M. (2013). On teaching abstraction in computer science to novices. Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching, 32(3), 265-284.
- Statter, D., & Armoni. M. (2016). Teaching abstract thinking in introduction to computer science for 7th graders. In J. Vahrenhold, & E. Barendsen (Eds.) Proceedings of the 11th Workshop in Primary and Secondary Computing Education (WiPSCE2016, Münster, Germany). (pp. 80-83). New-York, NY: ACM.
- Statter, D., & Armoni. M. (2017). Learning abstraction in computer science: a gender perspective. In E. Barendsen, & P. Hubwieser (Eds.) Proceedings of the 12th Workshop in Primary and Secondary Computing Education (WiPSCE2017, Nijmegen, the Netherlands). (pp. 5-14). New-York, NY: ACM.
- Statter, D, and Armoni, M. (2020). Teaching Abstraction in Computer Science to 7th Grade Students. ACM Transactions on Computing Education, 20(1), 8:1-37.