פרויקט עדש"ה
צוות מוביל
- פרופ' אברהם הרכבי
- ד"ר רוני קרסנטי
חברי הפרויקט
- ד"ר אביטל אלבוים כהן
- אהובה גוטמן
- מרים גור
- דנה הדדי
- צילה ירחי
- רונית לסנר
- יעל נוריק
- יוני עמיר
- ד"ר ג'ייסון קופר
- גיל שוורץ
מזכירות ואדמיניסטרציה
- שני עוקבי-פרטוש
תקציר
פרויקט עדש"ה (עמיתים דנים בשיעורי המתמטיקה) מתמקד ביצירת מאגר של שיעורי מתמטיקה מוסרטים ובפיתוח מסגרת ייחודית לניתוח השיעורים עם מורים. מטרת הפרויקט היא להעשיר ולהעצים את הכישורים הרפלקטיביים של המורים, באמצעות דיונים מונחים על ההיבטים המתמטיים והפדגוגיים המגוונים של פרקטיקות הוראה, כפי שאלה באים לידי ביטוי בשיעורים הנצפים. הפעלת הפרויקט נעשית בקורסים פנים אל פנים עם מורים וכן עם מורי מורים, במטרה להכשירם להנחות מורים אחרים ובכך ליצור אפקט מניפה שיקיף מספר רב של מורים.
קישור לאתר הפרויקט:
מאמרים
-
- Karsenty, R., & Arcavi, A. (In press). Math, lenses and videotapes: A framework and a language for developing reflective practices of teaching. To Appear in Journal of Mathematics Teacher Education.
- Karsenty, R. (Accepted). Professional development of mathematics teachers: Through the lens of the camera. To appear in the proceedings of the 13th International Congress on Mathematical Education (ICME-13) (17 pages, Invited refereed publication).
- Karsenty, R. (Accepted). Videotaped lessons as means to enhance reflection and knowledge of secondary mathematics teachers. To appear in the proceedings of the 17th Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI-2017).
- Karsenty, R. (Accepted). How do mathematics teachers learn from videotaped lessons of unknown peers? Exploring possible mechanisms that contribute to change in teachers' perspectives. To appear in the proceedings of the 9th Annual International Conference on Education and New Learning Technologies (EDUlearn 2017).
- Karsenty R. & Schwarts, G. (2016). Enhancing reflective skills of secondary mathematics teachers through video-based peer discussions: The case of cross-cultural learning. Paper presented in TSG-50 (Topic Study Group on in-service education and professional development of secondary mathematics teachers), the 13th International Congress on Mathematical Education (ICME-13), Hamburg, Germany (8 pages, Invited refereed publication).
- Karsenty R., Arcavi, A., & Nurick, Y. (2015). Video-based peer discussions as sources for knowledge growth of secondary teachers. In K. Krainer & N. Vondrová (Eds.), Proceedings of the 9th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (pp.2825-2832), Prague, Czech Republic.