ידע טכנולוגי – פדגוגי – תכני של מורים כימיה
צוות מוביל
ד"ר יעל שוורץ
תלמידת מחקר
רחל אידלמן, דוקטורנטית
תקציר
ידע טכנולוגי-פדגוגי-תכני (TPACK) של מורים הנו הידע הדרוש לאינטגרציה מוצלחת של טכנולוגיה בהוראה, באופן שמביא ללמידה משמעותית, ולשימוש מושכל ומיטבי ביתרונות הספציפיים שנושאת בחובה טכנולוגיה ספציפית. קבוצת המחקר של ד"ר יעל שורץ עוסקת בפיתוח הפעלה ומחקר מלווה של תכניות להכשרת מורים לפיתוח TPACK של מורים יחד עם תחומי ידע אחרים. לדוגמא: כתיבה שיתופית של מורים בוויקי, שילוב פרוטיאופדיה (אנציקלופדיה אינטרנטית תלת-ממדית של מולקולות ביולוגיות) בהוראה, העמקה והעשרת ידע תכני של המורים באמצעות למידה מרחוק ועוד. אנו מאמינים כי הן התכנים והן האסטרטגיות הבאות לידי ביטוי בתוכניות להכשרת מורים צריכים לעמוד בהלימה לפרקטיקה של המורה בביה"ס וכי להתנסות המורה כלומד בעצמו חשיבות רבה ליכולתו לשלב טכנולוגיות בהוראתו שלו. המחקר המלווה את התוכניות מיועד להבנה כיצד ניתן לעשות שימוש מיטבי באינטרנט בהוראה ובלמידה.
מאמרים
- Shwartz, Y., & Katchevitch, D. (2013). Using wiki to create a learning community for chemistry teachers' leaders. Special issue of ICT in chemistry education. Chemistry Education: Research and Practice, 14, 312-323.
חומרים
- Proteoepdia pages developed by teachers (in Hebrew)