קוד הפסים הנפוץ לסימון מוצרי צריכה הפך לאחד התקנים (סטנדרטים) המקובלים בעולם ונקרא:
UPC = Universal Product Code
קוד זה מורכב ממספר קבוע של פסים כהים על רקע בהיר.
פסים אלה הם בעלי רוחב שונה, ומירווחים שונים.
הם מודפסים על תווך שהוא בדרך כלל מדבקה או כרטיס (ראה תרשים 9.19), או ישירות על מוצר הצריכה.
תרשים 9.19: דוגמה של קוד פסים המוטבע על מוצר
שיטת קידוד זו היא מסובכת למדי, והסברה חורג מתחומו של ספר זה.
עקב הרוחב הצר של הפסים, פיענוח קוד זה אפשרי אך ורק באמצעות אלומת לייזר.