הפעילות בכיתה, מומלץ שתתבצע בצוותים של זוגות, או שלשות של תלמידים.
ההנחיות מיועדות לכל צוות.
יש להשתדל שלא יהיה קשר בין הצוותים השונים במהלך הכתיבה והפענוח של המסרים.
הנחיות:
- תכננו ושרטטו "מכתב", שיישלח כתמונה (סטטית), בתוך חללית, שתנחת על כוכב לכת בלתי מוכר (דמיוני בשלב זה), בו קיימת "אינטליגנציה חוצנית". במכתב זה, עליכם:
- לתאר את כדור הארץ, ואת בני האדם החיים עליו.
- לשאול אותם שאלות על עצמם.
- להסביר להם כיצד ניתן להתקשר עם בני האדם על פני כדור הארץ, כולל מיקומנו ביקום.
- חישבו על נושאים נוספים שלדעתכם כדאי שיופיעו במכתב.
- החליפו את המכתב ש"כתבתם" באמצעות שימוש בסמלים, עם צוות אחר, שלא היה שותף לכתיבת המכתב שלכם, וקבלו ממנו את ה"מכתב שנכתב על ידו.
- כל צוות מנסה לפענח את המסרים, הכתובים בסמלים, על המכתב שכתב צוות אחר, וליצור מהם סיכום כתוב של המכתב.
- כל שני צוותים נפגשים, ומנסים ביחד לנתח את רמת ההבנה של המסרים שניסו להעביר במכתביהם באמצעות סמלים אוניברסאליים.
לאחר הדיון, נסו ביחד לגבש מסקנות לגבי התשובה לשאלה בכותרת העמוד.
- האם לדעתכם קיימים סמלים אוניברסאליים, בין בני אדם שגדלו באותה תרבות (מערבית, מזרחית, שבטית, וכו')?
- האם לדעתכם קיימים סמלים אוניברסאליים, לפחות בין בני אדם על פני כדור הארץ?
- האם לדעתכם, קיימים סמלים אוניברסאליים, בכל שפה, בין יישויות אינטליגנטיות ביקום?