המידע הוא דבר דינמי המשתנה עם הזמן, ולכן אכסונו בצורה דיגיטלית מאפשר עידכון שוטף בקלות. מכאן נובע יתרון ראשון של האיחסון הדיגיטלי: ניתן להוסיף מידע בקלות, ולשנות את המידע המאוחסן.
ברור מכאן היישום המיידי להוראה: לעומת הוצאה לאור של מהדורות חדשות של ספרי הלימוד הסטטיים שהיא תהליך ארוך, יקר ומסובך, עידכון מידע בצורה דיגיטלית הוא קצר, זול ופשוט.
יתרון נוסף של אמצעי איחסון דיגיטליים הוא מאגר המידע הממוחשב ממנו ניתן לשלוף כל נתון לפי קטגוריות מוגדרות, ולבצע הצלבת מידע ממקורות שונים.
מאגר מידע הוא אוסף נתונים המאורגנים בצורה המאפשרת שליפת מידע רלבנטי מתוך המאגר.
היפר טקסט – טקסט פעיל – מאפשר קישוריות בין טקסט הנמצא במקום אחד, לבין טקסט הנמצא במקום אחר (קפיצה למיקום הטקסט הנוסף).
אינטרנט (WWW = World Wide Web) – "רשת הקורים העולמית"
אמצעי איחסון המידע הדיגיטלי המבטיח ביותר בשנת 1999 הוא האיחסון האופטי.
מתוך מגוון אמצעי האיחסון של שיטה זו, הזול ביותר והנפוץ ביותר הוא: התקליטור.
שמו של התקליטור מורכב משני השמות: תקליט -אור, זאת עקב דמיונו לתקליט והעובדה שאיחסון המידע על התקליטור, וקריאת המידע ממנו מבוצעים באמצעות קרינת לייזר.