References

  1. Agam, Y. (1984). 'Seeing is learning – or should be!' Kidma: Israeli Journal of Development 8(2), 24-31.
  2. Eylon, B. & Rosenfeld, S. (1990). The Agam Project: Cultivating Visual Cognition in Young Children. Technical Report. Rehovot, Israel: Department of Science Teaching, Weizmann Institute of Science. 180 pages.
  3. Hershkowitz, R., & Markovits, Z. (1992). Conquer mathematics concepts by developing visual thinking. Arithmetic Teacher, 39 (9), pp. 38-41
  4. Hershkowitz, R., Parzysz, B., and van Dormolen, J. (1997). Shape and space. In A. J. Bishop, K. Clements, C. Keitel, J. Kilpatrick & C. Laborde (Eds), International Handbook of Mathematics Education. Kluwer Academic Publishers, pp. 161-204.
  5. Kanon, S. (1991). Visual Smarts. Jerusalem Post, October 4, pp. 28-29.
  6. Kanon, S. (2006). For Israel's Agam, it's all about visual thinking. Israel 21C. Retrieved from Israel 21c.com, March 1, 2009.
  7. Markovits, Z., & Hershkowitz, R.(1993). Visual estimation of discrete quantities, Zentralblatt fur Didaktik der Matematik , 93/4, pp. 137-140
  8. Markovits, Z., & Hershkowitz, R. (1997). Relative and absolute thinking in visual estimation processes. Educational Studies in Mathematics, Vol. 32, no. 1, pp. 29-47.
  9. Markovits, Z., & Hershkowitz, R. (1997). The dialectic relationships between judgmental situations of visual estimation and proportional reasoning. In Erkki Pehkonen (Ed), Proceedings of the 21st PME Conference. Lahti, Finland: Vol. 3, pp. 216-223.
  10. Rosenfeld, S. (2009). The Agam Program: research results (2005-7). Unpublished research paper.
  11. Razel, M. and Eylon, B. (1990). Development of Visual Cognition: Transfer Effects of the Agam Program. Journal of Applied Development Psychology, 11, 459-485.
  12. Razel, M. and Eylon, B. (1986). Developing visual language skills: The Agam Program.Journal of Visual and Verbal Languaging, 6(1), 49-54.
  13. Razel, M. & Eylon, B. S. (1987). Validating alternative modes of scoring for the coloured progressive matrices. Paper presented at AERA Conference, Washington D.C.
  14. Agam, Y. (1999). The Agam Program for visual education: Visual comprehension. Children: A Journal on Education, Health, Safety and Welfare. December, pp. 42-45.

In Hebrew

  1. אלון, ב. ורזאל, מ. (1986). תוכנית לימודים לטיפוח חשיבה חזותית אצל ילדים צעירים: תוכנית אגם. הד הגן, כרך 50, עמ' 449-458.
  2. "תוכנית לחינוך חזותי מגבירה את היכולת הלימודית של ילדים." מתוך אל מאת המכון, מכון ויצמן למדע, גליון 36, עמ' 2, מארס 1991.
  3. פרומר, ש. (1992). לדבר פחות ולראות יותר. במקום, אוקטובר 23, עמ' 48-49.
  4. רזאל, מ. ו אלון, ב. (1991). החכם עיניו בראשו: העברה קוקניטיבית בתוכנית אגם לחינוך חזותי. מגמות, כרך 2, עמ' 205-231.
  5. שפירא, ר. (1997). שפת הקווים, הצורות והצבעים: ילדי גן שלמדו בתוכנית אגם לחשיבה חזותית היו מוכנים יותר לבית הספר. הארץ, אפריל 7, עמ' 6ב.