פרויקט אגם לווה במחקר שבוצע על ידי צוות הפרויקט. מחקר זה מראה כי הביצוע של ילדי גן בקבוצת הניסוי הוא באופן משמעותי גבוה יותר משל ילדים בקבוצת הביקורת, במבחנים הבודקים מושגים חזותיים, מיומנויות חזותיות ואפקט הטרנספר. יותר מכך, ילדים בקבוצת הניסוי הראו שיפור מובהק מבחינה סטטיסטית ב- .I.Q (אינטליגנציה כללית) ובמוכנות מתמטית (readiness):
.(Eylon & Rosenfeld, 1990; Markovitz & Hershkowitz, 1997; Razel and Eylon, 1986, 1990)
במילים אחרות, תכנית אגם מקדמת את הילדים במגוון רחב של שטחים. האפקט החיובי הזה נמצא כשווה לבנים ולבנות, וכן לילדים רגילים ולילדים בעלי צרכים מיוחדים. בנוסף לכך יש לתכנית השפעה דרמטית על ההישגים החינוכיים של ילדים רבים, הנמצאים מתחת לממוצע מבחינה ורבלית.
.(Eylon and Rosenfeld, 1990; Razel and Eylon, 1990)
לדוגמה: ציוניהם של ילדים הלומדים בתכנית אגם היו גבוהים באופן משמעותי, מאלה של קבוצת הביקורת, במשימות שבהן נדרשת חשיבה ויזואלית ביום-יום. למשל, ילדה המזהה את השימשייה שלה מבין שימשיות רבות אחרות על חוף הים,לפי פרטים ויזואליים, המיוחדים לשמשייה זו.
בנוסף מתקבל, כי התכנית יכולה לשמש כשלד לשילוב הידע הנרכש של התלמידים בנושאי הלימוד השונים בבית הספר היסודי.