מבט אל העתיד
בעתיד נרצה להרחיב את הפרויקט במספר כיוונים:
- בכוונתנו להעמיק, בעזרת מחקר, את ראייתנו והבנתנו את תהליכי החשיבה החזותית של ילדים צעירים, הלמידה שלהם את השפה הויזואלית, וכיצד הם עוברים בין התחומים הויזואלי והמילולי ושוזרים אותם יחד.
- אנו רוצים להרחיב את פעילויות הפעלת התכנית בכיתות א – ג בבתי הספר היסודי בישראל. הניסיון והמחקר שערכנו מראים כי הוראת ולמידת מושגים מתמטיים ומדעיים, כמו "יחס ופרופורציה" ומימדים (אחד, שניים, שלושה, וארבעה), בדרכים חזותיות, עושה את המושגים מובנים ומשמעותיים לתלמידים הצעירים.
- במעגל הנוכחי של הפעלת התכנית קיימים תת-פרויקטים מוצלחים ביותר, במגזרים הערבי והדרוזי. הרחבת הפרויקטים במגזרים אלו הינה חשובה, אפשרית ומבטיחה.
- במהלך השנתיים האחרונות צברנו ניסיון בהפעלת התכנית באוכלוסיית תלמידים עם צרכים מיוחדים. ניסיון זה וניסיון דומה שבצענו במעגל ההפעלה הקודם של התכנית, מצביעים על ההשפעה החיובית שיש לתכנית על הלמידה של אוכלוסיות ילדים עם צרכים מיוחדים. אנו מתכננים להפעיל את תכנית אגם בגנים ובבתי ספר יסודיים של אוכלוסיות הילדים בעלי הצרכים המיוחדים. פעילות כזו דורשת שילוב של מחקר שטתי.
אנו מקווים כי כיוונים אלה יתרמו למודעות ולשימוש יעיל ונכון בתכנית אגם לחינוך חזותי!