- עריכת ניסויים ותצפיות, במעבדה ובשדה;
- עבודה בקבוצות קטנות או עבודה יחידנית;
- ניתוח מאמרי מדע פופולרי, מעיתונים כגון: "מדע", "לדעת", "גלילאו", "מדע פופולרי", "פי האטום";
- צפייה בסרטים לימודיים וניתוח שלהם;
- מעקב אחר קטעי עתונות רלבנטיים;
- סיורים לימודיים במפעלים הקשורים לתקשורת, בגן המדע במכון ויצמן, וכו'.;
- שימוש בתיקשוב:
- פעילויות מובנות עם גיליון אלקטרוני לעיבוד נתונים;\
- לומדות, כגון: ,
- ניתוח אירועים:
- אירועים מן העבר, כגון: ;
- אירועים אקטואליים – התלמידים יבחרו קטעי עתונות, חדשות וכו';
- משחקי סימולציה ותפקידים;
- פרוייקטים של צוותי חשיבה;
- מפות מושגים;
- משחקים לימודיים;
- חיפוש מידע ועיבודו אינטרנט, ספריות, וכו'.