שאלות לפרקים 1-3

  1. בדקו את עצמכם: מהו מידע? מה זאת תקשורת? מהי מערכת תקשורת? מהו תהליך תקשורת?
  2. מה הקשר בין מספר הפיקסלים של תמונה, כושר ההפרדה שלה ואיכותה החזותית?
  3. מהם היתרונות ומהן המגבלות של:

המידע החזותי

המידע המילולי

המידע המספרי

  1. בדקו את עצמכם: מהי השיטה הבינרית? מהי השיטה ההקסדצימלית? מהי סיבית? מהו בייט?
  2. כיצד הכתיבה בשיטת הייצוג ההכסדצימלית מקצרת את הכתיבה בשיטת הייצוג הבינרי?
  3. כמה מספרים אפשר לייצג על ידי ארבע סיביות? כתבו אותם. כמה מספרים אפשר לייצג על ידי n סיביות?
  4. מה הדמיון ומה ההבדלים בין קידוד לבין הצפנה?
  5. מהו העיקרון לפיו בנויים הקודים של הפסים (bar codes)? מה יתרונם כאוגרי מידע, לעומת אמצעים אחרים המשמשים לאגירת מידע?
  6. מהו מספר ההזזות המירבי האפשרי של הא"ב העברי? פענחו את המלה נקגאדחאפז, שהוצפנה בהזזה?
  7. כיצד מסייע המחשב ליצירת הצפנות קשות יותר לפיצוח? (לעומת הצפנות שנוצרו ללא המחשב)
  8. מה מאפיין את ההצפנה הסימטרית? מה מגבלותיה?
  9. מהו לפי דעתכם הגורם החשוב ביותר לחזקה של הצפנה: כלל ההצפנה או מפתח ההצפנה? נמקו.
  10. מהם ההבדלים בין הצפנה סימטרית לבין הצפנה אסימטרית?
  11. למה משמש המפתח הציבורי ולמה משמש המפתח הפרטי בהצפנה אסימטרית?
  12. מה יתרונות מאגרי המידע האלקטרוניים על הספריות הכתובות?