- קראו את הראיון עם העיוור. מה דעתכם על יתרונות העיוורון שהוא מציין?
- חשבו על ליקויים בחלקים שונים של איבר הראיה ועל טכנולוגיות אפשריות לתיקונם (גם אם הן עדיין לא קיימות).
- הכירו את שפת הסימנים, בצעו את פעילויות 31 ו – 32 והתיחסו לשאלות הנלוות אליהן.
- האם יש לשפת הסימנים גם יתרונות על השפה המדוברת? נמקו.
- מי הייתה הלן קלר?
מקורות:
- וויקיפדיה.
- "שפה הרבה יותר ממלים":
מאמר מעניין על משמעותה של שפה. בשלב זה כדאי להתמקד בקטע המתאר כיצד למדה הלן קלר, שהייתה חרשת אילמת ועיוורת, את השפה.
איזה אישיות באה לביטוי בכתביה? נמקו.
- היכנסו לאתר של אמב"י : http://www.ambi.org.il/hebrew000.html
ועיינו באוסף השאלות והתשובות בנושא הגמגום:
א. האם הגמגום תורשתי?
ב. האם הגמגום מפריע לגיוס לצה"ל?
ג. מהו הטיפול הטוב ביותר לגמגום?
ד. האם קיים טיפול תרופתי לגמגום?
ה. מה סיכויי ההחלמה ממצב של גמגום?