גיליון להערכת פעילות חקרשת

גישת חקרשת מתאימה למגוון רחב של מצבי הוראה בכל הנושאים והרמות. ניצול מרבי ונכון של כל מרכיבי הפעילות יספק ללומדים חוויה עשירה ומשמעותית.

גיליון זה יסייע לכם לזהות את ההבטים שבהם פעילות אינה מושלמת וראויה לשיפור. אם הדירוג שלכם בקריטריון מסוים "נופל בין הרמות" –  נקדו בהתאם (ערך ביניים).

קריטריון רמה ניקוד
 נמוכה בינונית גבוהה 
 עיצוב ואסטטיקה כללית מתייחסת רק לאתר עצמו – לא למקורות שאליהם הוא מקושר לבחינת הפרטים
 המראה הכללי  0
אין/מעט מאוד אלמנטים ויזואליים או גרפיקה, או, אלמנטים ויזואליים מופרזים, לא מתאימים לתוכן, או מפריעים לקריאות
4
שימוש מסוים באלמנטים גרפיים התורמים לתוכן
8
שימוש מתאים במגוון אלמנטים גרפיים התורמים לקריאות ולהבנה.
ניווט וזרימה  0  
ניווט לא נוח ומבלבל בין חלקי הפעילות. קשה להתמצא ולמצוא את הדרך חזרה.

במקומות מסוימים הלומד עלול להתקשות ולא להבין כיצד להמשיך.
8  
ניווט חלק. תמיד ברור היכן נמצאים, לאן הולכים וכיצד לחזור.
היבטים טכניים  0  
יותר מ-3 מקרים של: קישורים שאינם פועלים, תמונות חסרות, טבלאות בגודל לא מתאים, שגיאות כתיב..
2
מקרים בודדים של: קישורים שאינם פועלים, תמונות חסרות, טבלאות בגודל לא מתאים, שגיאות כתיב.

לא נמצאו בעיות טכניות
 המבוא
היבטי מוטיבציה
כולל רק מידע ללא הקשר לרלבנטיות אישית או חברתית או הסיפור נראה מלאכותי ולא קשור להמשך.  
2
מתקשר במידה מסוימת לתחומי העניין של הלומד או מציג בעיה המצריכה פתרון.

מושך את הקורא לתוך הפעילות על ידי הקשר המתאים לעניין ולמטרות של הלומד ומציג בעיה המחייבת מציאת פתרון.
 היבטים קוגניטיביים 0
לא מכין את הלומד למה צפוי ואינו מתבסס או מתקשר לידע קודם.
2
מתקשר באופן כלשהו לידע קודם ומציג במידה מסוימת במה תעסוק הפעילות.
4
המבוא מתבסס על ידע קודם של הלומד ומכין אותו ביעילות לצפוי לבוא.
 המשימה מציגה את המטרה = התוצרים הסופיים של הפעילות (לא השלבים הדרושים להשגתה!)
 קשר לתוכניות לימודים ולמטרות מקבלות בתחום התוכן והמיומנויות  0
המשימה אינה קשורה לתוכנית לימודים (ת"ל) כלשהי או למטרות מקובלות בתחום התוכן והמיומנויות.
 4
המשימה מתקשרת לת"ל ומטרות לימודיות אך אינה מציגה באופן ברור מה על הלומד לדעת ולהיות מסוגל לבצע כדי להשיג את הרמה הנדרשת של ידע ומיומנויות.
8
המשימה קשורה בברור לת"ל, ומציגה באופן ברור מה על הלומד לדעת ולהיות מסוגל לבצע כדי להשיג את הרמה הנדרשת (ידע ומיומנויות).
רמה קוגניטיבית 0
המשימה מצריכה רק חזרה על מידע הלקוח מדפי רשת ותשובות לשאלות עובדתיות.
6
המשימה בת-ביצוע אך אינה כל כך משמעותית. מצרכיה אנליזה של מידע ו/או חיבור מידע ממקורות שונים.
12 
המשימה בת-ביצוע ומחייבת חשיבה מעבר להבנת המידע. המשימה מחייבת סינטזה של מידע ממקורות שונים ו/או נקיטת עמדה ו/או הכללה של מידע או יצירתיות.
 התהליך: תיאור אופן ביצוע המשימה, בשלבים.
 בהירות התהליך  0
התהליך אינו ברור והלומדים לא ידעו מה לעשות.
4
יש הוראות מסוימות אך חסר מידע או שהוא אינו ברור.

כל שלב מוצג בבהירות. הלומד ידע בדיוק מה הוא אמור לעשות.
תמיכה בתהליך  0

אין אסטרטגיה וכלים ארגוניים שיסייעו ללומד להשלים את המשימה. שלבי התהליך אינם קשורים זה לזה, או שאינם תורמים לביצוע המשימה.


האסטרטגיות והכלים הארגוניים הכלולים בתהליך אינם מספקים כדי לתמוך בלומד לרכוש את הידע הדרוש לביצוע המשימה. חלק מן השלבים אינם קשורים במידה מספקת להשלמת המשימה.
12
התהליך מספק ללומדים ברמות שונות אסטרטגיות וכלים ארגוניים שיסייעו להם לרכוש את הידע הדרוש לביצוע המשימה.שלבי הפעילות קשורים באופן הדוק וברור זה לזה ומכוונים להוביל את הלומד מידע בסיסי לרמות חשיבה גבוהות יותר.
עושר וגיוון,שיתוף 
שלבים מעטים, אין חלוקת תפקידים (אם הפעילות מיועדת  לצוות).
 2
יש מספר שלבים והגדרת תפקידים אך הפעילות אינה מספיק עשירה או שהתפקידים אינם מתאימים.
4
תפקידים שונים מוטלים על מנת לסייע ללומדים להבין נקודות מבט שונות, ו/או כדי לחלק אחריות להשלמת המשימה.
 מקורות: יש להעריך גם את כל המקורות הנכללים בפעילות, כולל המקורות הלא מקוונים.
רלבנטיות וכמות 0
המקורות אינם מספיקים להשלמת המשימה או יש יותר מדי מקורות מכדי שהלומדים יספיקו לגשת אליהם בזמן שהוקצב לפעילות.
4
יש קשר מסוים בין המקורות והמידע הנחוץ להשלמת המשימה. חלק מן המקורות מיותרים ואינם מוסיפים שום דבר חדש.
8
יש קשר ברור ומשמעותי בין כל המקורות והמידע הנחוץ להשלמת המשימה. כל מקור תורם משהו חשוב.
 איכות 0
המקורות מספקים מידע שניתן למצוא בכל מילון או אנציקלופדיה בסיסית.
4
חלק מן המקורות מספקים מידע משמעותי.

המקורות מגוונים ומספקים מידע משמעותי תוך שימוש בפוטנציאל הייחודי של המדיה.
 הערכה
בהירות הקריטריונים 0

אין קריטריונים להערכה.

6

הקריטריונים חלקיים ואינם מכסים את כל ההיבטים הנכללים בפעילות.

12

הקריטריונים למידת ההצלחה בביצוע המשימה מוגדרים בברור בעזרת מדדים כמותיים ואיכותיים.

מכשיר המדידה תקף (מודד את מה שהלומד אמור היה לבצע כדי להשלים את המשימה).

 סך הכל ניקוד  100/

 

שימושיות

המידע  קיים לא קיים 
מיהם המפתחים ובאיזו מסגרת פותחה הפעילות
אפשרות להתקשר למפתחים (e-mail)
ציון תאריך עדכון אחרון
מדריך למורה
מידע על ניסוי עם לומדים (במדריך למורה)