הקדמה
שאלה זו בודקת את הבנת התלמידים לתהליך הנבדק בשאלה.
בשאלה זו, התלמידים מקבלים רשימת פריטים / היגדים / שלבים המרכיבים תהליך אחד שלם ועליהם לארגן את הפריטים לפי הסדר: מהשלב הראשון עד השלב האחרון.
לדוגמא:
כדי לענות על השאלה, התלמידים צריכים לגרור כל פריט למקום המתאים לפי הסדר – השלב הראשון הוא הפריט העליון, עד השלב האחרון בסוף הרשימה.
הגדרת שאלה מסוג "סידור פריטים בגרירה"
כדי להוסיף שאלה חדשה למשימה יש ללחוץ על הכפתור "הוספה" ולבחור באפשרות "שאלה חדשה":
מרשימת סוגי השאלות שתוצג יש לבחור באפשרות:"סידור פריטים בגרירה", ולאחר מכן אשר באמצעות לחיצה על כפתור "הוספה":
יש לבחור כותרת לשאלה (בשדה : "שם השאלה" ) ולמלא את תוכן השאלה (בשדה : "תוכן השאלה")
הגדרות נוספות –
כעת מופיעות בפניכם רשימת הגדרות המאפשרות לכם להגדיר את התנהגות השאלה:
- פריסת הפריטים: האם הפריטים יסודרו בצורה אנכית או בצורה אופקית.
- דרך בחירת הפריטים: כאן בחר אילו פריטים יוצגו לתלמידים: "בחירת כל הפריטים" -יופיעו כל הפריטים לתלמידים. "בחירת פריטים אקראיים" – יופיעו חלק מהפריטים שהוגדרו (ואז יש לבחור את מספר הפריטים בהגדרה הבאה "מספר הפריטים שיוצגו"). "בחירת פריטים עוקבים" – בחירה של חלק מהפריטים באופן עוקב (גם כאן יש להגדיר את מספר הפריטים שיוצגו לתלמידים).
- מספר פריטים שיוצגו: יוצג רק אם נבחר ב"דרך בחירת פריטים" , פריטים אקראיים או בסדר עוקב.
- אפשרויות הניקוד: כאן נגדיר את שיטת הניקוד המועדפת. ראו פירוט:
- הכל או כלום: אם כל הפריטים נמצאים במיקום הנכון, יינתן ציון מלא. אחרת, הציון לשאלה הוא אפס.
- מיקום מוחלט: פריט נחשב לנכון אם הוא נמצא באותו מיקום כמו בתשובה הנכונה. פריט שלא במקומו, גורר אחריו לפחות פריט נוסף שלא במקומו. והניקוד יורד על שניהם.
- יחסי למיקום הנכון: פריט נחשב לנכון אם הוא נמצא באותו מיקום כמו בתשובה הנכונה. הניקוד יורד לפי המרחק בין המיקום בתשובה למיקום הנכון. ככל שהמיקום רחוק יותר כך הניקוד נמוך יותר.
- יחסי לפריט שנמצא אחריו (למעט הפריט האחרון): הבדיקה נעשית מול הפריט שנמצא אחריו בסדר התקין. אם הפריט אחריו שגוי, לא יתקבל ציון. הפריט האחרון לא נבדק כי אין אחריו פריט.
- יחסי לפריט שנמצא אחריו (כולל הפריט האחרון): הבדיקה נעשית מול הפריט שנמצא אחריו בסדר התקין. אם הפריט אחריו שגוי, לא יתקבל ציון.
- יחסי לפריטים שלפניו ואחרי: הפריט נבדק מול פריט אחד לפניו ואחד אחריו, אם הם מתאימים, יקבל את מלוא הניקוד, אם רק אחד מהם נכון, יקבל ציון חלקי, אם הוא נמצא במנותק מהפריטים שצריכים להיות לפניו ואחריו לא יקבל ניקוד.
- יחסי לכל הפריטים שלפניו ואחריו: פריט נחשב לנכון אם מקדימים אותו כל אותם פריטים כמו בתשובה הנכונה, ואחריו כל אותם פריטים כמו בתשובה הנכונה. סדר הפריטים לא משנה. אם לא כל הפריטים הנכונים נמצאים (לפניו או אחריו) ייתנן ניקוד חלקי (אין חשיבות לסדר).
- סדר הפריטים הנכון הארוך ביותר: סדר הפריטים בניכוי הטעויות. מורידים את הטעויות ובודקים כמה פריטים עומדים בתנאי השאלה. לא חייב להיות רצף.
- רצף הפריטים הארוך ביותר: הרצף הארוך ביותר (בניכוי הטעויות) מקבל ניקוד, לא משנה היכן מתחיל. פריטים שגויים באמצע יפסלו אך לא ישבשו את הרצף.
- הצגת הציון: האם יש להציג לתלמידים את פירוט חישוב הציון לשאלה.
- מיספור – בחרו אם וכיצד יש למספר את הפריטים.
הגדרת הפריטים הנגררים בשאלה
כעת, נגדיר את הפריטים בשאלה – כל כותרת "פריט נגרר" מייצג פריט אחד שיופיע ברשימה.
בכל פריט, יש להגדיר את ההיגד / השלב שיופיע לתלמידים.
בשדה" מיון פריט לפי מספר", יופיעו מספרים בקפיצות של 10. מספרים אלו קובעים את סדר הפריטים הנכון בתשובה הנכונה. הפריט שמוגדר 20, הוא השלב השני אחרי הפריט שמוגדר 10, ונמצא לפני השלב השלישי שמוגדר כ-30.
**שימו לב, במידה וברצונכם להוסיף שלבים נוספים בין שני שלבים שכבר הגדרתם, הוסיפו פריט נגרר להגדרת השאלה ומספרו מחדש את שדות המיון לפי הסדר הנכון.
הוספת פריט נוסף לרשימה – באמצעות לחיצה על כפתור "הוספה" המופיע בסוף הרשימה הקיימת:
בהצלחה!