סביבת PeTeL לשירותכם בזמן הקורונה

עם סגירת בתי הספר, פעלה המחלקה להוראת המדעים במכון ויצמן למדע לפתיחת כיתות למידה מרחוק בסביבת PeTeL.
כיתות הלמידה מרחוק מאפשרות למורים ולתלמידיהם לקיים למידה סינכרונית ואסינכרונית מבתיהם. סביבת פטל מציעה תכנים ופעילויות אינטראקטיביות בנושאים הנלמדים כעת בתוכניות הלימודים תוך קבלת משוב מידי על הפעילויות. המורים יכולים לעקוב אחרי ביצועי תלמידיהם ולהציע להם עזרה לפי הקשיים הצפים.

מאז תחילת הלמידה מרחוק, בחרו מעל 450 מורי פיזיקה, כימיה וביולוגיה להנגיש את סביבת פטל  ל 12,000 תלמידיהם.
צוותי מיזם PeTeL המשלבים מורים מומחים, אנשי טכנולוגיה וחוקרים עובדים מסביב לשעון בכדי לחנוך, לתמוך ולאפשר לכל כך הרבה מורים ותלמידים להשתמש בסביבת פטל בלמידה מרחוק.

בקשת הצטרפות לסביבת פטל בזמן מגפת הקורונה (מיועד רק למורים)

מה סביבת פטל מאפשרת למורים?

סידור וארגון רצף ההוראה

סידור וארגון רצף הוראה אישי של כל מורה בצורה נוחה ונגישה לתלמידיו.​

הוראה מבוססת אבחון

שאלות דיאגנוסטיות שפותחו
במחלקה להוראת המדעים נמצאות בגרסה אינטראקטיבית המאפשרת לאבחן
את הידע הקודם של הלומדים
ולבנות מהלכי הוראה מתאימים.​​

פעילויות אינטראקטיביות

פותחו עשרות פעילויות אינטראקטיביות ותרגילים דיגיטליים על בסיס אתרי המורים וספרי הלימוד המאפשרים משוב אוטומטי ומעקב של מורים אחרי ביצועי התלמידים.​​

הגשת מטלות

ריכוז הגשת דו"חות הניסוי
ושיעורי בית ובדיקתם
בסביבה בקלות ובנוחות.

שיתופיות בין מורים

שיתוף בתכנים וברצפי הוראה בין מורים מכל רחבי הארץ תוך יצירת קהילה מקוונת של מורים.

מאגר ארצי שיתופי

שיטוט במאגר ארצי של פעילויות, העתקתם לסביבה האישית ועיצוב חווית למידה מותאמת אישית לתלמידיכם.

כניסת תלמידים

תלמידים יכולים להכנס לסביבת PeTeL דרך מחשב נייד או דרך טלפון חכם בעזרת אפליקציה במהלך השיעור או בביתם.

מיזם PeTeL

מיזם PeTeL להוראה ולמידה מותאמת אישית
(Personalized Teaching and Learning) נמצא בשלבי פיתוח על ידי מדעני המחלקה להוראת המדעים במכון ויצמן למדע, חברות תוכנה וחווית משתמש ומורים נבחרים מרחבי הארץ. המיזם מיועד לקדם את הלמידה וההוראה של מדע ומתמטיקה בבתי ספר תיכוניים בארץ תוך התאמה אישית לידע של כל לומד ולומד בכל נקודת זמן.

מן העיתונות

שמורת טבע, עלון מורי הביולוגיה ומורי מדעי הסביבה, גיליון 196 יוני 2018

מיזם פטל, שמשמעותו (באנגלית) הוראה ולמידה מותאמים אישית
(PeTeL, Personalized Teaching and Learning), נועד לתת מענה בדיוק לבעיה זו; כלומר, לסייע למורים לקבל תמונה על הידע של תלמידיהם בנושא הנלמד במהלך השיעור באמצעות אבחון ממוחשב.

WEIZMANN MAGAZINE VOL. 13, אפריל 2018​

בעידן האינטרנט, לא חסרים למורים מקורות מידע מקצועיים. למעשה, הכמות האדירה של מידע נגיש עלולה לפעמים לבלבל. יוזמה חדשה של המחלקה להוראת המדעים במכון ויצמן למדע מסייעת למורים להפריד את  הבר מן התבן ובכך מקדמת עידן חדש של הוראה מותאמת אישית בכיתות הלימוד.

מסע הקסם המדעי, אוגוסט 2018

שמות כמו ניוטון ואיינשטיין לא בהכרח מתחברים לנו לצמד המילים "רשת חברתית", אך מסתבר כי החיבור הזה דווקא עובד מצוין. חומרי לימוד על עבודותיהם של ענקי המדע האלה, ועל שלל נושאים אחרים בפיסיקה, נמצאים במאגר של סביבת למידה דיגיטלית חדשנית אשר תהווה, בין היתר, מעין רשת חברתית למורים. 

© כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע