המחלקה להוראת המדעים במכון ויצמן מפתחת את

מיזם PeTeL

סביבה להוראה ולמידה מותאמת אישית

מוזמנים להירשם לאחד מאירועי הקיץ שלנו​

ללמד עם PeTeL

יום סדנאות למורי הפיזיקיה המעוניינים לשלב את סביבת PeTeL בהוראתם

24.6 במכון ויצמן או 26.6 בנהלל

(ההרשמה נסגרה)

כנס PeTeL - מתקדמים

למורים אשר לימדו השנה עם PeTeL ורוצים להמשיך גם בשנה הבאה

1.7 במכון ויצמן

(ההרשמה נסגרה)

מה סביבת PeTeL מאפשרת למורים?

סידור וארגון רצף ההוראה​

סידור וארגון רצף הוראה אישי של כל מורה בצורה נוחה ונגישה לתלמידיו.​

הוראה מבוססת אבחון

שאלות דיאגנוסטיות שפותחו במחלקה להוראת המדעים נמצאות בגרסה אינטראקטיבית המאפשרת לאבחן את הידע הקודם של הלומדים ולבנות מהלכי הוראה מתאימים.

פעילויות אינטראקטיביות

פותחו עשרות פעילויות אינטראקטיביות ותרגילים דיגיטליים על בסיס אתרי המורים וספרי הלימוד המאפשרים משוב אוטומטי ומעקב של מורים אחרי ביצועי התלמידים.

הגשת מטלות

ריכוז הגשת דו"חות הניסוי ושיעורי בית ובדיקתם בסביבה בקלות ובנוחות.

שיתופיות בין מורים

שיתוף בתכנים וברצפי הוראה בין מורים מכל רחבי הארץ תוך יצירת קהילה מקוונת של מורים.

מאגר ארצי שיתופי​

שיטוט במאגר ארצי של פעילויות, העתקתם לסביבה האישית ועיצוב חווית למידה מותאמת אישית לתלמידיכם.

כניסת תלמידים

תלמידים יכולים להכנס לסביבת PeTeL דרך מחשב נייד או דרך טלפון חכם בעזרת אפליקציה במהלך השיעור או בביתם.

מיזם PeTeL

מיזם PeTeL להוראה ולמידה מותאמת אישית (Personalized Teaching and Learning) נמצא בשלבי פיתוח על ידי מדעני המחלקה להוראת המדעים במכון ויצמן למדע, חברות תוכנה וחווית משתמש ומורים נבחרים מרחבי הארץ. המיזם מיועד לקדם את הלמידה וההוראה של מדע ומתמטיקה בבתי ספר תיכוניים בארץ תוך התאמה אישית לידע של כל לומד ולומד בכל נקודת זמן. סביבת PeTeL תונגש ללא עלות ותחבר באופן ישיר את כלל מורי המדעים בארץ בסביבת תוכן שיתופית אחת. הסביבה האישית של כל מורה תאפשר לו לנהל את רצף ההוראה הכיתתי ותשאף לשקף למורה בזמן אמת את הידע של הלומדים בכיתתו במהלך ההוראה ובך לתמוך בו בהוראה ולמידה "מותאמות אישית".

בשיתוף פעולה עם

משרד החינוך - המזכירות הפדגוגית
קרן טראמפ
המרכז הארצי למורי הפיזיקה
קהילות מורי הפיזיקה
"אתגר הפרסונליזציה בחינוך"
מכון דוידסון
המרכז לחינוך מדעי של העיר
תל-אביב יפו
מרכז שוורץ/רייסמן לחינוך מדעי, רחובות

מן העיתונות

שמורת טבע, עלון מורי הביולוגיה ומורי מדעי הסביבה, גיליון 196 יוני 2018

מיזם פטל, שמשמעותו (באנגלית) הוראה ולמידה מותאמים אישית
(PeTeL, Personalized Teaching and Learning), נועד לתת מענה בדיוק לבעיה זו; כלומר, לסייע למורים לקבל תמונה על הידע של תלמידיהם בנושא הנלמד במהלך השיעור באמצעות אבחון ממוחשב. נוסף על כך, המיזם נועד לאפשר למורים גישה למגוון חומרי למידה אינטראקטיביים וכן להמליץ על חומרי למידה שיכולים לקדם את תלמידיהם בדרך המיטבית בהתאם לאבחון הממוחשב. אפשרות זו חשובה במיוחד בכיתות הטרוגניות, שבהן רמות הידע של התלמידים מגוונות וחומרי הלמידה וההוראה אינם בהכרח מותאמים לכולם.

WEIZMANN MAGAZINE VOL. 13, אפריל 2018

בעידן האינטרנט, לא חסרים למורים מקורות מידע מקצועיים. למעשה, הכמות האדירה של מידע נגיש עלולה לפעמים לבלבל. יוזמה חדשה של המחלקה להוראת המדעים במכון ויצמן למדע מסייעת למורים להפריד את  הבר מן התבן ובכך מקדמת עידן חדש של הוראה מותאמת אישית בכיתות הלימוד.

מסע הקסם המדעי, אוגוסט 2018

סביבת למידה דיגיטלית חדשנית מאפשרת למורים להתאים את הוראת המדע לצרכים של כל תלמיד.
שמות כמו ניוטון ואיינשטיין לא בהכרח מתחברים לנו לצמד המילים "רשת חברתית", אך מסתבר כי החיבור הזה דווקא עובד מצוין. חומרי לימוד על עבודותיהם של ענקי המדע האלה, ועל שלל נושאים אחרים בפיסיקה, נמצאים במאגר של סביבת למידה דיגיטלית חדשנית אשר תהווה, בין היתר, מעין רשת חברתית למורים. המערכת, הנמצאת בפיתוח במכון ויצמן למדע, קרויה PeTeL – ראשי תיבות של Personalized Teaching and Learning (הוראה ולמידה מותאמות אישית) – והיא תאפשר למורים להתאים את ההוראה והלמידה לרמת הידע של התלמידים ולצרכיהם.

שינוי גודל גופנים