אודות

פטל כימיה היא סביבה המותאמת ללימודי הכימיה. הסביבה פותחה במטרה להנגיש למורים כלים להוראת הכימיה בגישה של הוראה ולמידה מותאמות אישית, כאשר מוקד מרכזי נוסף הוא עבודת תלמידיםה בצוותים המאפיינת את לימודי הכימיה, בדגש על יחידת המעבדה וההערכה החלופית (30%).

במסגרת קבוצת הכימיה במחלקה להוראת המדעים במכון ויצמן למדע, פותחו מאגרים ייחודיים של שאלות ומשימות דיאגנוסטיות לאבחון מצב הידע של התלמיד והצעות למהלכי הוראה המותאמים למידע שנאסף. הוראה מותאמת אישית נוצרת תוך שימוש במאגרים אינטראקטיביים של שאלות דיאגנוסטיות לאבחון מצב הידע של התלמיד והצעות למהלכי הוראה המותאמים למידע שנאסף.

התכנים בסביבה מתבססים על שני מקורות עיקריים: חומרים קיימים שפותחו בעבר ע"י מורים, קהילות ומרכזי המורים; וכן פיתוח של חומרים עדכניים ע"י מורים נחשונים ובמסגרת תוכניות להתפתחות מקצועית של מורים, שפותחו כדי להכשיר אותם להשתמש במאגרים האלה ולשלבם במהלכי ההוראה שלהם.

הסביבה מונגשת ללא עלות ומחברת באופן ישיר בין מורי הכימיה בארץ בסביבת תוכן שיתופית אחת. הסביבה האישית של כל מורה מאפשרת לנהל את רצף ההוראה הכיתתי ומשקפת למורה בזמן אמת את מצבם של הלומדים בכיתה במהלך ההוראה מבחינת הבנה, תפקוד והצלחה במטלות, ובכך תומכת במורה בהוראה ולמידה מותאמות אישית.

בשנת הלימודים תש"ף, סביבת פטל כימיה מופעלת ע"י צוות מצומצם של מורי הפעלה (מורי בטא) שמתנסים בשימוש בסביבה ובודקים את יעילותה בכיתתם. אנו שואפים להרחיב את מעגל המורים המפעילים מידי שנה בשיטת ה"מניפה" כאשר המורים המנוסים יעזרו לחנוך את המורים החדשים.

1
0

ליצירת קשר בדוא"ל או בטלפון עם ראש סביבת כימיה שלי ליבנה

השתלמויות ומפגשים

24/06

השתלמות פטל כימיה

מיועדת למורי הכימיה המלמדים בחטיבה העליונה. מטרת ההשתלמות להכשיר את מורה הכימיה לשימוש בסביבת פטל המותאמת אישית לצרכי תלמידי הכימיה ועוזרת למורה לניהול ההוראה שלו. השתלמות של 30 שעות ללא ציון. ההשתלמות תתקיים ב-4 ימים בקיץ
בתאריכים: 24.6, 25.6, 28.8 וב-23.8.

24/12

כותרת המפגש/השתלמות

כאן תכתב פסקה קצרה אך יעילה אודות התוכן שיועבר במפגש/השתלמות למה כל כך כדאי להירשם אליו, משהו על התועלות המופלאות שיקבלו המשתתפים וכל דבר נוסף שיכול להיות למועיל

24/12

כותרת המפגש/השתלמות

כאן תכתב פסקה קצרה אך יעילה אודות התוכן שיועבר במפגש/השתלמות למה כל כך כדאי להירשם אליו, משהו על התועלות המופלאות שיקבלו המשתתפים וכל דבר נוסף שיכול להיות למועיל

דוגמאות לפעילויות והתנסות בסביבה

פה ייכנס טקסט שייתאר בקצרה את מה שצפוי לקרות לאחר לחיצה על כפתור הפלאים שממוקם במרכז המסך מהי החשיבות של התנסות בפועל בסביבה כזו שמאפשרת לחוש אותה ממש כמו גם הזדמנות לראות שהשד לא נורא כלכך למעשה השד הוא בכלל פייה

חידושים

השאלות הדיאגנוסטיות הפכו למסתעפות!

לאור הבקשות הרבות שקיבלנו ממורים המרנו את כל השאלות הדיאגנוסטיות במאגר המשותף לשאלות מסתעפות. לפי בחירת התלמיד בשאלת רב ברירה הראשונה הוא מופנה בהמשך לשאלת נימוק שונה...

מנגנון הביקורות עלה לאוויר!

לאור הבקשות הרבות שקיבלנו ממורים המרנו את כל השאלות הדיאגנוסטיות במאגר המשותף לשאלות מסתעפות. לפי בחירת התלמיד בשאלת רב ברירה הראשונה הוא מופנה בהמשך לשאלת נימוק שונה...

הודעה על חידוש ממש מעניין

לאור הבקשות הרבות שקיבלנו ממורים המרנו את כל השאלות הדיאגנוסטיות במאגר המשותף לשאלות מסתעפות. לפי בחירת התלמיד בשאלת רב ברירה הראשונה הוא מופנה בהמשך לשאלת נימוק שונה...

מורים מספרים