מיזם PeTeL להוראה ולמידה מותאמת אישית (Personalized Teaching and Learning)
הוא פיתוח של מדעני המחלקה להוראת המדעים במכון ויצמן למדע, מפתחי תוכנה ומורים נבחרים מרחבי הארץ. המיזם מיועד לקדם את הלמידה וההוראה של מדע ומתמטיקה בבתי ספר תיכוניים בארץ תוך התאמה אישית לידע של כל לומד בכל נקודת זמן.
סביבת PeTeL, מבוססת על פלטפורמת מוודל Moodle, הקיימת ברוב בתי הספר בארץ ובכלל זה בתי הספר אשר משתמשים בתוכנת המשו"ב. הסביבה מונגשת ללא עלות, מיועדת למורי פיזיקה, כימיה וביולוגיה בארץ ומציעה מאגר תוכן שיתופי נפרד לכל אחד מהמקצועות. הסביבה האישית של כל מורה מאפשרת לנהל את רצף ההוראה הכיתתי ומשקפת למורה בזמן אמת את מצבם של הלומדים בכיתה במהלך ההוראה מבחינת הבנה, תפקוד והצלחה במטלות, ובכך תומכת במורה בהוראה ולמידה מותאמות אישית. תפיסה זו מובילה את הרעיון הנמצא בבסיס המיזם, לפיה רצפי ההוראה שמתכנן המורה עבור תלמידיו, מבוססים על משובים שוטפים על הידע של הלומדים. מטרתם של משובים אלו לאפשר אינטראקציה בין התלמידים והמורה, הכוללת אבחון ידע של כל תלמיד בכיתה בשלבים השונים של הלמידה והכוונה שלו לחומרי למידה המתאימים למצב הידע שלו.
המשרד הגדיר את הטמעת השימוש במערכות אלו כאחד מהאתגרים המשמעותיים ביותר שעמם מתמודדת מערכת החינוך של מדינת ישראל. תכנים דיגיטליים הוגדרו כאחד מהכלים המרכזיים לשימוש סגל ההוראה במאה ה- 21. תכניותיו כוללות פיתוח עושר גדול של תכנים וסביבות דיגיטליות במקביל לפיתוח מקצועי של מורים. בחטיבה העליונה, השימוש של מורי מקצועות המדעים בהיקף 5 יח"ל בתכנים דיגיטליים המונגשים במערכות לניהול למידה הינו מועט ומעטות התוכניות הלאומיות הפועלות במישור זה. מיזם PeTeL שבמרכזו סביבה דיגיטלית להוראה ולמידה מותאמת אישית המיועדת לכלל מורי המדעים בארץ ולתלמידיהם, יכול לענות על האתגרים שהציב משרד החינוך בקבוצת מיקוד זאת. סביבת הלמידה מפותחת בהתבסס על הידע הפדגוגי והטכנולוגי במחלקה להוראת המדעים, שיתוף מורים מרחבי הארץ ושיתופי פעולה עם חברות חיצוניות בעלות ידע ייחודי בטכנופדגוגיה ובחווית משתמש, והיא מונגשת לכלל המורים והתלמידים בארץ ללא עלות.