הקדמה
שאלת נוסחא מתמטית מאפשרת למורה להשתמש לשלב משתנים עם ערכים מוגרלים לתלמידים המבצעים את הבוחן / משימה.
דוגמא לתצוגת שאלה לתלמיד:
בשאלה זו, הערכים 0 ו- 140 הינם מוגרלים מתוך טווח שקבענו מראש בשאלה.
בתדריך זה, נלמד כיצד להגדיר בבוחן את סוג השאלה "נוסחא מתמטית".
הגדרת שאלת "נוסחא מתמטית" בבוחן / משימה
כדי להוסיף שאלה מסוג "נוסחא מתמטית" יש לבחור את המשימה ולאחר מכן ללחוץ על כפתור "הוספת" ולבחור מתוך הרשימה את סוג השאלה "נוסחא מתמטית"
הגדרות השאלה
שם השאלה : יש לבחור כותרת לשאלה (הכותרת לא תוצג לתלמידים).
משתנים אקראיים: יש להזין את שמות המשתנים שיופיעו בשאלה, הערכים שיוגרלו עבורם – ערך תחתון וערך עליון, והקפיצות הותרות בין הערכים. לדוגמא:
בדוגמא זו, מוגדרים שני משתנים: a ו-b.
עבור משתנה a , הערכים שיוגרלו הם בין 0 ל-100, כאשר הערכים יכולים להיות בקפיצות של 10. כלומר – 0,10,20 וכן הלאה.
עבור משתנה b , הערכים שיוגרלו הם בין 100 ל-200 בקפיצות של 10.
ניתן להגדיר רשימה ארוכה של משתנים עם הערכים הנדרשים להגרלה.
שאלה ראשית: כאן נכתוב את השאלה בשימוש במשתנים שהגדרנו מעלה, בשימוש בסוגריים מסולסלים. לדוגמא:
רכיב התשובה
יש להדגיש כי ניתן להגדיר יותר מרכיב תשובה אחד עבור השאלה. נשתמש ברכיבי תשובה נוספים כאשר אנו צופים את התשובות / הטעויות הנפוצות של התלמידים ונרצה להתייחס אליהן בנפרד.
עבור כל אופציה למענה, נגדיר רכיב תשובה נפרד.
הסבר לאופן הגדרת רכיב התשובה:
ניקוד רכיב התשובה: מה היקף הניקוד שיקבל התלמיד כאשר יענה המוגדר ברכיב זה על השאלה מתוך הניקוד הכללי של השאלה.
סוג תשובה: מהי סוג התשובה הנדרשת ברכיב זה (מספר בלבד, מספר עם פעולות חשבון, פונקציות).
תשובה: מהי התשובה שהתלמיד צריך להקליד – בשימוש במשתנים שהגדרנו מעלה. במקרה זה – על התלמיד לחבר את הערכים שהוגדרו ב- a+b.
יחידת מידה: במידה ולתשובה יש לצרף יחידות מידה, בחרו מתוך הרשימה את יחידת המידה וסמנו את "הפעל השלמה אוטומטית".
לא לשכוח לשמור את השאלה!
קישורים שימושיים בנושא:
למידע נוסף, הרחבה ודוגמאות לחצו כאן.
לדוגמאות יישום השאלה בתחומי דעת שונים לחצו כאן.
בהצלחה