איך אנחנו יכולים לעזור לך?
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

כניסה לפטל באמצעות הזדהות אחידה משרד החינוך

עודכן בתאריך: 17 באפריל 2024
מעדיפים לצפות במקום לקרוא?
משך הסרטון 00:00

הקדמה

מערכת פטל מזהה את משתמשיה (מורים ותלמידים) ומקשרת אותם לפרופיל המשתמש שלהם באחת משתי דרכים אפשריות:
באמצעות שם משתמש וסיסמא ייחודיים לפטל, או באמצעות שם המשתמש והסיסמה המוגדרים עבורם במשרד החינוך.
מורים ותלמידים יכולים לבחור מחדש בדרך ההזדהות המועדפת עליהם בכל כניסה למערכת פטל.

הערות חשובות לתשומת ליבכם (מורים, אנא עדכנו את התלמידים שלכם):

  1. כדי לקשר בין שתי המערכות, מנגנון הזדהות אחידה משווה בין מספר הזהות המוגדר בנתוני משרד החינוך לבין מספר הזהות שלכם המוגדר במערכת פטל. לפיכך, יש לוודא שמספר הזהות המוגדר בפטל מעודכן ותקין (פרופיל > עריכת המאפיינים שלי > מידע נוסף > מספר זיהוי). במידה ומספר הזהות לא מעודכן – מערכת פטל תתייחס אליכם כמשתמש חדש ותבקש השלמת רישום למערכת.
  2. מנגנון ההזדהות הרגיל של פטל (שם משתמש וסיסמא) נשאר כפי שהוא, בנוסף להזדהות האחידה, לטובת משתמשי פטל רשומים או חדשים המעדיפים להמשיך ולהשתמש בו, או עבור מי שאין עבורו משתמש במשרד החינוך.
  3. מנגנון "שכחתי סיסמא" ו- "אתחול סיסמא" דרך פטל, מטפל באתחול שם משתמש וסיסמא של פטל, ולא של משרד החינוך.
    במידה והמשתמש שכח את פרטי הכניסה שלו להזדהות משרד החינוך, יש ליצור קשר עם המענה הקולי האוטומטי לאיפוס סיסמאות של משרד החינוך בחיוג מקוצר 6552* .

 

בתדריך זה, נפרט את מנגנון ההזדהות האחידה עבור כל אחד מסוגי המשתמשים.

  • משתמשים הרשומים למערכת פטל.
  • משתמשים חדשים אשר אינם רשומים למערכת פטל.

*המונח "משתמש" מציין בתדריך זה מורה או תלמיד, היות וההזדהות האחידה רלוונטית לכולם.

בסוף התדריך שילבנו מספר שאלות נפוצות בנושא, וכן כתובת דוא"ל ליצירת קשר לתמיכה נוספת.

בהצלחה!

צוות פטל

 

הזדהות אחידה – משתמשים רשומים

משתמשים רשומים למערכת בפטל, אשר נהגו להזדהות באמצעות שם משתמש וסיסמא, יכולים לבחור להזדהות באמצעות מנגנון "הזדהות אחידה" באופן הבא:

כניסה למערכת ולחיצה על "הזדהות משרד החינוך"

כפתור הזדהות משרד החינוך

לאחר הלחיצה על המשתמשים להזדהות מול המשרד באמצעות הקוד והסיסמא המשרדיים, כפי שהם עושים זאת תמיד, ללא קשר לפטל:

לאחר ההזדהות בממשק משרד החינוך, ניתן יהיה להמשיך ולגלוש בסביבת פטל כרגיל (בהתאם להרשאות שהוגדרו למשתמש בפטל)

גלישה לקורס רגיל

 

הזדהות אחידה – משתמשים חדשים

במידה והינכם משתמשים חדשים שעדיין לא רשומים לפטל,

תוכלו להכנס באמצעות ההזדהות האחידה, אך מיד תופנו להשלמת תהליך הרישום למערכת פטל לפני המשך הגלישה בסביבה.

להלן הסבר על התהליך:

כניסה למערכת ולחיצה על "הזדהות משרד החינוך"

כפתור הזדהות משרד החינוך

לאחר הלחיצה על המשתמשים להזדהות כרגיל עם פרטיהם (קוד וסיסמא) במסך:

לאחר ההזדהות מול משרד החינוך, מערכת פטל תזהה את המשתמש כחדש והוא יופנה אוטומטית לעמוד השלמת הרישום.

השלב הראשון ברישום הוא הזנת קוד "מפתח קורס".

מורים חדשים יכולים לקבל קוד זה מצוות פטל האחראי על הסביבה – לפרטים נוספים, צרו קשר עם קבוצת פטל באמצעות הטופס בקישור כאן.  

תלמידים חדשים צריכים לקבל קוד זה מהמורה שלהם.

השלמת רישום למשתמש חדש

במידה ומפתח הרישום הוזן בצורה תקינה, המשתמש החדש (תלמיד/מורה) יופנה לעמוד השלמת הפרטים:

השלמת פרטים אישיים למשתמש חדש

השלימו את הפרטים הנדרשים בטופס.
שימו לב – רוב פרטיכם כבר יופיעו בטופס, כולל מפתח הרישום שהזנתם בעמוד הקודם. אנא השלימו כתובת דואר אלקטרוני שלכם או מספר טלפון נייד ולחצו על "יצירת חשבון חדש".

לאחר אישורכם ובדיקת המערכת כי בוצעה הזנה תקינה של הפרטים, תופנו לעמוד הקורס של המורה:

קורס לתלמיד

 

שאלות נפוצות

  1. היכן במערכת פטל מעדכנים או מוודאים את תקינות מספר הזיהוי שלי?
    תשובה:
    כניסה למערכת פטל > לחיצה על השם שלכם בסרגל העליון ובחירה ב"פרופיל":
    פרופיל
    לחיצה על "עריכת המאפיינים שלי":

    גללו מטה עד "מידע נוסף" > מספר זיהוי:
  2. אני משתמשת פעילה בפטל ורשומה לקורסים. כאשר אני מנסה להיכנס לפטל דרך מנגנון הזדהות אחידה, אני נדרשת להשלים רישום למערכת פטל. מה הבעיה?
    תשובה:
    סביר להניח שמספר הזהות שלך במשרד החינוך שונה מזה המוגדר במערכת פטל. יש להכנס למערכת פטל דרך הזדהות רגילה (באמצעות שם משתמש וסיסמא של פטל) ובפרופיל האישי לוודא שמספר הזהות של המשתמש מעודכנת באופן תקין כפי שמוסבר בסעיף הקודם. לאחר העדכון ניתן לנסות שוב להיכנס דרך הזדהות משרד החינוך.
  3. נכנסתי באמצעות ההזדהות האחידה כדי להירשם למערכת פטל ולהכיר אותה. למרות שאני מוגדרת כמורה במשרד החינוך, מערכת פטל מזהה אותי כתלמידה. מה הבעיה? 
    תשובה: 
    ההרשאות שלך במערכת פטל מוגדרות באופן בלתי תלוי בהגדרותיך במשרד החינוך. כברירת מחדל, כל הנרשמים החדשים למערכת פטל מוגדרים כתלמידים.
    במידה והינך מורה וברצונך לקבל הרשאות מורה במערכת, יש לפנות לקבוצת פטל הרלוונטית באמצעות הטופס בקישור https://stwww1.weizmann.ac.il/petel/contact_us/.
  4. אני משתמשת חדשה שרוצה להכיר את מערכת פטל ולכן נכנסתי באמצעות ההזדהות האחידה, זוהיתי בהצלחה, והתבקשתי להזין את מפתח הקורס. משום מה אני לא מצליחה להתקדם?
    תשובה:
    מפתח הרישום הכרחי על מנת רשום אותך לקורס הרלוונטי לך. לכן, יש לוודא מול מנחה ההשתלמות (או מול המורה, במידה ומדובר בתלמידה שלא מצליחה להירשם) מהו מפתח הרישום ולהקפיד להקליד אותו ללא רווחים ותווים מיותרים.
  5. האם שיטות רישום לקורס נוסף למשתמשים קיימים באמצעות QR code או קישור לרישום ישיר לקורס עדיין פעילים?
    תשובה:
    כן. פעיל למשתמשים קיימים וניתן להמשך להשתמש בשיטות רישום אלו.
  6. איך ניתן לרשום תלמידים חדשים למערכת ולקורס?
    תשובה:
    קיימות מספר אפשרויות:
    – רישום ישיר למערכת פטל: שליחה של הקישור למערכת יחד עם מפתח הרישום לקורס לתלמידים.
    העתיקו את הקישור מחלונית רישום לקורס חדש הנפתח בלחיצה על מפתח הרישום של הקורס שלכם:רישום למערכת ולקורס
    העתיקו בעזרת לחיצה על העכבר > קליק ימני > העתקת כתובת קישור.- רישום דרך ההזדהות האחידה: יש לשלוח קישור למערכת פטל שלכם ומפתח רישום לקורס בלבד. ראו הסבר בסעיף "הזדהות אחידה – משתמשים חדשים" שהוזכר מעלה.
  7. המורה מנהל בקורס קבוצות שונות הנרשמות לאותו הקורס באמצעות מפתחות רישום שונים. האם הזדהות אחידה תומכת ברישום לקבוצה לקורס?
    תשובה:
    כן, בדומה לתשובה המפורטת בסעיף הקודם (6).

 

שאלות נוספות? צרו קשר

מורים יקרים,

במידה ועלו בעיות נוספות, או שהבעיה ממשיכה גם לאחר שימוש בתדריך זה, אנא פנו למרכז התמיכה במייל petel@weizmann.ac.il .
במייל ציינו בכותרת "הזדהות אחידה" ובגוף ההודעה יש לפרט את הבעיה ככל הניתן – שם הפונה, עבור מי הפנייה ופרטיו, פרטי הבעיה כולל צילומי מסך.

עוד באותו הנושא

האם מצאתם את מה שרציתם?

תוכן עניינים

שיתוף

Facebook
WhatsApp
Telegram
Email
Twitter
LinkedIn