מצגת טובה

מצגת טובה היא מצגת המשרתת בצורה הטובה ביותר את התוכן והמטרות.

באופן מעשי יש כמה קריטריונים:

  • לא יותר מידי טקסט
    אם מטרת המצגת היא הצגה המלווה הרצאה או פעילות מחשבתית של המשתמש, הטקסט צריך לשמש רק מאין עוגן לדברי המרצה.  אם ההרצאה מחייבת הרבה טקסט, אזי רצוי להשתמש ב-Word ולשכפל מספיק עותקים לקהל.
  • גרפיקה הקשורה לנושא
    הרבה פעמים לוקחים תמונות ממאגר ה- Clip-art של התוכנה, ואכן יש שם המון תמונות וציורים מאוד מושכים, אבל (על פי חוק מרפי) בדרך כלל, מה שאתה צריך, אין, ואז "לוקחים כל דבר", גם אם הקשר בינו לבין נושא ההרצאה רופף ביותר.  הכוח החזותי של התמונות הוא אדיר (ראה עולם הפרסום) ולכן יש להשתמש בהן בזהירות וחוכמה. אם אין תמונות מתאימות, יש לחפש תמונות ממקורות חוץ (אינטרנט או סריקת תמונות מכתבי עת) או ציור גרפיקה פשוטה בתוכנת הצייר.
  • אפקטים
      להרצאה "רצינית" האפקטים היחידים שעוזרים להעברת המסר הוא הופעת טקסט בצורה מדורגת (סעיף אחר סעיף) וכניסת הטקסט משמאל לימין כדי להקל על הקריאה.  מעבר לכך, אפקטים של הופעה, קולות מכונת יריה יכו' רק משיחים את הדעת מהנושא ולאחר שהם חוזרים על עצמם, אפילו מעצבנים. 

שלבי הפקת המצגת:

  1. בחירת הנושא
  2. הגדרת השאלות לחקירה ובדיקה
  3. התחלת העבודה, בדרך כלל טקסט
  4. חיפוש גרפיקה מתאימה
  5. כאן מתחילות הבעיות:
    הטקסט רחב מידי או לא מאורגן או לא משיג את המטרה שרצו להשיג, ולא נמצאה גרפיקה מתאימה.
  6. חיפוש גרפיקה ממקורות חוץ (אינטרנט, סריקה)
  7. הוספת שקפים נוספים, ללא סדר או ארגון מדיוק
  8. בשלב הזה הצגת פרוייקטים "תוך כדי" – והדבר ממקד את העבודה
  9. בשלבים הסופיים, קיצוץ הטקסט
  10. העברת טקסט משקופית אחת לשקופית אחרת, בהתאם לפיתוח הנושא.
  11. שינוי סדר השקופיות.
  12. בניית קישוריות (כפתורי הפעלה וניווט) בהתאם לצורך.