- עריכת ניסויים ותצפיות, במעבדה ובשדה;
- עבודה בקבוצות קטנות, או עבודה יחידנית;
- ניתוח מאמרי מדע פופולרי, מעיתונים כגון: "מדע", "לדעת", "גלילאו", "מדע פופולרי", "פי האטום";
- צפייה בסרטים לימודיים וניתוח שלהם;
- מעקב אחר קטעי עתונות רלבנטיים;
- סיורים לימודיים במגדל השמש, במפעל אורמת ביבנה, בטבע (מכתש, נחל), בחוות רוח בגולן, בבריכת שמש בים המלח, בגן המדע במכון ויצמן, וכו'.;
- שימוש בתיקשוב:
- פעילויות מובנות עם גיליון אלקטרוני לעיבוד נתונים, כגון: "ניתוח צריכת החשמל הביתית של כל תלמיד, של האיזור, של המדינה, והשוואה בין מדינות מפותחות למדינות מתפתחות";
- שימוש בלומדות, כגון: "תחנת הכוח" – מב"ט,
- שימוש בהדמיות חופשיות מהאינטרנט, כמו באתר PhET.
- ניתוח אירועים:
- אירועים מן העבר, כגון: אסון הכור בצ'רנוביל; בעירת שדות הנפט בעירק;
- אירועים אקטואליים – התלמידים יבחרו קטעי עתונות, חדשות וכו';
- משחקי סימולציה ותפקידים;
- פרוייקטים של צוותי חשיבה;
- מפות מושגים;
- משחקים לימודיים;
- חיפוש מידע ועיבודו אינטרנט, ספריות, וכו'.