מציגים לפני התלמידים תמונות צבעוניות של מקורות אנרגיה שונים, כגון:
- תחנת כוח (פחם).
- תחנת כוח (גרעינית).
- שמש – מגדל שמש.
- שמש – תנור שמש.
- אוכל.
- דלקים מחצביים.
- סכר עם מפל מים.
- תחנת רוח.
- גייזר.
מבקשים מהתלמידים לענות על שאלות חקר, תחילה לגבי לגבי כל אחת מהתמונות, ולאחר מכן סיכום ידע שנאסף על ידי כל התלמידים, כדי להגיע למסקנות, רצוי ביחס לסביבת מגורים מוגדרת, כגון: האזור בו הם גרים:
- מהו מקור האנרגיה היעיל ביותר?
- מהו מקור האנרגיה הזול ביותר להקמה?
- מהו מקור האנרגיה הזול ביותר לשימוש?
- מהו מקור האנרגיה הבטוח ביותר לשימוש?
- איזה מקור אנרגיה מזיק בצורה מינימלית לסביבה?