דרכי הוראה אפשרית לקורס בנושא "אנרגיה בהיבט רב תחומי"

  • עריכת ניסויים ותצפיות, במעבדה ובשדה;
  • עבודה בקבוצות קטנות, או עבודה יחידנית;
  • ניתוח מאמרי מדע פופולרי, מעיתונים כגון: "מדע", "לדעת", "גלילאו", "מדע פופולרי", "פי האטום";
  • צפייה בסרטים לימודיים וניתוח שלהם;
  • מעקב אחר קטעי עתונות רלבנטיים;
  • סיורים לימודיים במגדל השמש, במפעל אורמת ביבנה, בטבע (מכתש, נחל), בחוות רוח בגולן, בבריכת שמש בים המלח, בגן המדע במכון ויצמן, וכו'.;
  • שימוש בתיקשוב:
    • פעילויות מובנות עם גיליון אלקטרוני לעיבוד נתונים, כגון: "ניתוח צריכת החשמל הביתית של כל תלמיד, של האיזור, של המדינה, והשוואה בין מדינות מפותחות למדינות מתפתחות";
    • שימוש בלומדות, כגון: "תחנת הכוח" – מב"ט,
    • שימוש בהדמיות חופשיות מהאינטרנט, כמו באתר PhET.
  • ניתוח אירועים:
    • אירועים מן העבר, כגון: אסון הכור בצ'רנוביל; בעירת שדות הנפט בעירק;
    • אירועים אקטואליים – התלמידים יבחרו קטעי עתונות, חדשות וכו';
  • משחקי סימולציה ותפקידים;
  • פרוייקטים של צוותי חשיבה;
  • מפות מושגים;
  • משחקים לימודיים;
  • חיפוש מידע ועיבודו אינטרנט, ספריות, וכו'.

 

לעמוד הקודם לחץ כאן לעמוד הבא לחץ כאן