בטבלה הבאה יש פירוט המשימות הדיאגנוסטיות שפותחו בנושאים השונים בתכנית הלימודים,
לקריאה נוספת על פרויקט המשימות הדיאגנוסטיות במאמר: "דיאגנוסטיקה בהוראת הכימיה".
המושגים מתוך תכנית הלימודים בהן עוסקות המשימות ומידע נוסף. לחלק מהמשימות פותחו ערכות לטיפול בתפיסות שגויות וקשיים של תלמידים. במשימות שלהן פותחו ערכות יש קישור לערכה.
| נושא | מס' | שם המשימה | מושגים | יש ערכה |
| מושגי יסוד | 1. | מודל מבנה האטום 1 | פרוטונים, אלקטרונים, כוחות חשמליים, רדיוס אטום | כן |
| 2. | מודל מבנה האטום 2 | פרוטונים, אלקטרונים, כוחות חשמליים, רדיוס אטום | לא | |
| 3. | חלקיק – חומר 1 | חלקיק, חומר, אטומים, מולקולות, שפת כימאים | לא | |
| 4. | חלקיק – חומר 2 | חלקיק, חומר, אטומים, מולקולות, שפת כימאים | לא | |
| 5. | משימת החרב | נקודת התכה, קיפאון | כן | |
| 6. | שפת הכימאים | סמלים כימיים | כן | |
| 7. | המודל החלקיקי | מצבי צבירה, גזים- המודל החלקיקי | לא | |
| 8. | מה מתרחש בתגובה כימית? | ניתוק ויצירה של קשרים בתגובה, תוצרים בסוף התגובה | כן | |
| מבנה וקישור | 9. | הקשר הקוטבי | אלקטרושליליות, מטען חלקי, קוטביות | לא |
| 10. | חוזק קשר | גורמים המשפיעים על חוזק קשר | לא | |
| 11. | קוטביות או לא להיות | צורות גאומטריות, קוטביות | כן | |
| 12. | מעבר מצב צבירה-שינוי נפח | מצבי צבירה, רתיחה, מאקרו, מיקרו, סמל, שינויי נפח | לא | |
| 13. | מצבי צבירה – חומרים מולקולריים | מצבי צבירה, התכה, רתיחה, מאקרו, מיקרו, סמל, שינויי נפח, כוחות בין מולקולריים, נקודת רתיחה | כן | |
| 14. | המסה מולקולרית | אטומים, מולקולות, קשרים תוך מולקולריים ובין מולקולריים, מאקרו, מיקרו, סמל | כן | |
| 15. | תמיסה מימית של חומר יוני 1 | יונים, אטומים, מאקרו, מיקרו, סמל | לא | |
| 16. | תמיסה מימית של חומר יוני 2 | יונים, אטומים, קשרים בין חלקיקים, מיקרו, סמל | לא | |
| 17. | הולכת חשמל במוצקים | ניידות של מטענים(אלקטרונים או יונים) | כן | |
| 18. | מוליכות חשמלית של תמיסות | תנועה של יונים בתמיסה | לא | |
| 19. | הולכת חשמל בחומר יוני | אטומים, יונים, מודל | לא | |
| 20. | מי גבוהה יותר? | רדיוס אטום, קשרים קוולנטים, אינטראקציות ואן דר ואלס | כן | |
| 21. | אינטראקציות | קשרים קוולנטים, אינטראקציות ואן דר ואלס, קשרי מימן | לא | |
| 22. | טמפרטורת התכה | קשרים קוולנטים, קשרים בינמולקולריים | כן | |
| חמצון- חיזור | 23. | מי מחזר כאן? | מעבר אלקטרונים, מחזר, מחמצן, תוצר חמצון, תוצר חיזור | כן |
| 24. | מי מחזר כאן 2 | מעבר אלקטרונים, מחזר, מחמצן, תוצר חמצון, תוצר חיזור | לא | |
| 25. | מה אני עובר? | מעבר אלקטרונים, מחזר, מחמצן, תוצר חמצון, תוצר חיזור, חמצון חיזור עצמי | לא | |
| חומצות ובסיסים | 26. | תגובת סתירה – מה היא מסתירה? | תגובת סתירה, pH , עודפים | כן |
| 27. | האם אני נטראלי | תגובת מתכת פעילה עם חומצה | לא | |
| חמצון-חיזור וחומצה- בסיס | 28. | מי עובר כאן? | חומצה- בסיס, מעבר פרוטונים, מעבר אלקטרונים | לא |
| מבנה וקישור וחומצה- בסיס | 29. | מה יש בתמיסה? | תיאור מיקרוסקופי של תמיסת (HNO3(l במים | כן |
| אנרגיה | 30. | גרף התקדמות תגובה | אנרגיה פנימית, אנרגית שפעול, הצגה גרפית | לא |
| 31. | חם-קר | הולכה תרמית, חום וטמפרטורה | לא | |
| 32. | אנרגיה האם היא עולה | אנרגיה קינטית ממוצעת, אנרגיה פנימית, שיווי משקל תרמי | לא | |
| 33. | אנרגיה או טמפרטורה? | שינוי באנרגיה קינטית ממוצעת | כן | |
| 34. | אנרגיה וקצב | קצב תגובה | כן | |
| 35. | מי עולה מי יורד? | שינוי אנתלפיה, אנתלפיה | לא | |
| 36. | שינויי אנרגיה בהמסת חומר יוני | היבטים אנרגטיים של תהליך ההמסה | לא | |
| 37. | נפלטת פחות או יותר | שינוי אנתלפיה בתגובה, פליטת אנרגיה, ניתוק ויצירה של קשרים | לא | |
| סטויכומטריה | ||||
| 38. | הבקבוק מפרו | השערת אבוגדרו | לא | |
| 39. | כמה דלק נשרף? | השערת אבוגדרו, מולים, יחסי מולים | כן | |
| 40. | חוקי הגזים | שינויי נפח כתלות בשינוי טמפרטורה | כן | |
| סטויכומטריה וחמצון חיזור | 41. | כמה מול אלקטרונים? | מול אלקטרונים, דרגות חמצון | כן |
| 42. | מה באמת קורה שם? | מחמצן, מחזר, שינויי מסה, מולים, יחסי מולים | לא | |
| סטויכומטריה ריכוזים | 43. | משימה הדורשת ריכוז 1 | מיהול, אידוי, מס' מולים, ריכוז | כן |
| 44. | משימה שדורשת ריכוז 2 | מספר מולים, ריכוז | לא | |
| מבנה וקישור | 45. | יון משותף | ריכוז, יחסי מולים | כן |
המשימות הדיאגנוסטיות פותחו בקבוצת הכימיה בראשותה של פרופ' רון בלונדר במחלקה להוראת המדעים במכון ויצמן.
הפיתוח נעשה במסגרת מענק 246 של קרן טראמפ.
