מבנה יחידת הוראה

פתיחה: הצגת הסיטואציה 

בשלב הראשון בכל יחידה מוצגת בעיה בהקשר של העולם הממשי שבה נתקלות הדמויות בסיפור. מטרת שלב זה היא הבהרת ההקשר הרחב של העולם הממשי, והגדרת הבעיה המרכזית שבפתרונה מתמקדים ביחידה.

גוף היחידה: המשך הסיפור המשלב פתרון בעיות במתמטיקה

בשלבים הבאים ביחידה הסיפור מתפתח. מוצע לאפשר לתלמידים לעבוד בקבוצות קטנות על פתרון הבעיות שבהן נתקלות הדמויות בסיפור, ובסיום כל שלב לדון בפתרונות השונים ובדרכי פתרון שונות אפשריות.

סיום: דיון מסכם

בשלב האחרון מוצגת מטלה שמסכמת את היחידה. מוצע לאפשר לתלמידים לעבוד בקבוצות קטנות על המטלה, ולסיום לדון בתוצרים השונים של התלמידים.

התכנית כוללת יחידות הוראה, במהלכן התלמידים מתנסים בפתרון בעיות מורכבות בהקשרים מגוונים של העולם הממשי. תכני התכנית תואמים לתכנית הלימודים במתמטיקה של כיתה ט׳ רמה א׳, בדגש על רמות חשיבה מסדר גבוה ופיתוח מיומנויות של מידול מתמטי והוכחה מתמטית, הנדרשות ללימוד מתמטיקה ברמת 5 יח״ל.