מורים יקרים,
ברוכים הבאים לכנס הארצי של מורי הפיזיקה
אתם מוזמנים להצטרף לכנס באמצעות ZOOM.
מומלץ להתקין ZOOM במחשב או את האפליקציה המתאימה לטלפון הנייד ולבדוק את הרמקולים שברשותכם לפני תחילת הכנס.
ביום הכנס ימצא כאן כפתור "להשתתפות בכנס״.
לאחר רישום פרטיכם ישלח אליכם בדוא״ל אישור הרשמה ויתאפשר לכם להיכנס למושבי הכנס ב-ZOOM.
מכון ויצמן למדע,
מנהל המרכז הארצי למורי הפיזיקה
משרד החינוך,
מפמ״ר פיזיקה ובמעמד מפמ״ר פיזיקה
מכון ויצמן למדע,
יו״ר ועדת המקצוע בפיזיקה
משרד החינוך, מנהלת אגף א׳ למדעים המזכירות הפדגוגית
הופכים את הלמידה מרחוק לקרוב: נדון בשאלה מהם המרכיבים העיקריים הנחוצים בשיעור מקוון באמצעות מספר דוגמאות, תוך שימוש ב"כרטיסי כניסה" ועוד
עמית יוסוביץ: "מדידה מרחוק באמצעות direct measurement videos" – אציג
התנסות במדידה באמצעות סרטוני וידאו. פעילות שניתן לשלוח לתלמידים ללמידה מרחוק באמצעות סרטוני וידיאו בהילוך איטי
עליזה רוט: "הגבלת שני מטרים? לא בחדרים המקוונים – ניסוי מעבדה בנפרד, אך יחד בימים של הוראה מקוונת" – אתאר פעילות שכוללת ניסוי אישי של כל תלמידה בבית, עבודה בקבוצות קטנות בחדריzoom ריכוז תוצאות ולימוד כיתתי
גילית פורת ומיכל ולטר: "בעיניים פקוחות" – נציג שתי פעילויות שניתן לשלב בתחילת רצף הלמידה באלקטרוסטטיקה, מבוא וחוק קולון בעזרת גאוגברה והתנסות באמצעים הזמינים בכל בית
מיטל הנס: "מרעננים זיכרון" – סוף השנה הגיע, התלמידים "שכחו אלקטרוסטטיקה" … נציג דוגמא לשיעור לרענון הנושא
אנטרופיה כמדד לאופי של תהליכים פיסיקליים וכלי לטיפול בתפיסות שגויות. דוגמאות של חום וקול
נציג את הפעילות הגנרית "הפיזיקה של הסרטון" לניתוח שיטתי של סרטון המתאר תופעה פיזיקאלית ופעילות "נכון/לא נכון" בהקשר של הדמייה. נציע דרכים לשימוש מקוון בפעילויות
אציג דוגמאות להוראה מקוונת איטראקטיבית. באופטיקה: עדשות, במכניקה:אנרגיה ותנע ובמגנטיות: מעבר משדה מגנטי לכא"מ מושרה
למידה פעילה יוצרת ידע. נערוך ניסוי למדידת תאוצת הכובד, נדון ברעיונות ובגישות להוראה מרחוק של פיזיקה בגישה חוקרת: כלים, רעיונות, חומרי למידה
פיזיקה נגישה לתלמידי הפריפריה: בהרצאה זו אציע דרכים להגביר את המוטיבציה של מורים עתידיים למדעים שלומדים פיזיקה כקורס חובה. בין היתר אציג ניסויים שניתן לבצע עם ציוד וחומרים זמינים בסביבה ביתית
גילית פורת ומיכל ולטר: בעיניים פקוחות
נציג שתי פעילויות שניתן לשלב בתחילת רצף הלמידה באלקטרוסטטיקה, מבוא וחוק קולון בעזרת גאוגברה והתנסות באמצעים הזמינים בכל בית
מיטל הנס: מרעננים זיכרון
סוף השנה הגיע, התלמידים "שכחו אלקטרוסטטיקה" … נציג דוגמא לשיעור לרענון הנושא
אנטרופיה כמדד לאופי של תהליכים פיסיקליים וכלי לטיפול בתפיסות שגויות. דוגמאות של חום וקול
זהורית קפאח: המטרות הפדגוגיות שלנו במעשה ההוראה הן רבות. אציג כיצד בחרתי ליישם כמה מהן בלמידה מרחוק.
אסתי מגן: כיצד לדעת בזמן אמת מה התלמידים מבינים? אתאר שימוש במאגרי שאלות דיאגנוסטיות בפטל במהלך הוראת הנושא כא"מ מושרה
במהלך המפגש נתנסה כלומדים בתכנון מהלך הוראה מכוון לומד ולאחר מכן נתחיל בתהליך תכנון שכזה
ההצגה תתחלק לשני חלקים: בראשון נתאר ניסוי בית בנפילת גופים וניתוחו באמצעות טרקר במטרה להכריע מי צודק: אריסטו או גליליי. בחלק השני נתאר כיצד ניוטון מכריע בויכוח בין אריסטו לגליליי באמצעות פעילות מידול חישובי של נפילת גופים. הפעילויות מופיעה כיחידת לימוד בפטל "שער לפיזיקה" שכל מורה יכול לקבל קישור אליה
אורי ליבנה: " ללמוד א-סינכרונית עצמאית בשגרה ובקורונה" – דוגמה לשיעור על נגדים בטור ומקביל בגוגל פורמס + סימולטור. דיון וטיפול איכותי בטעינה ופריקה של קבל.
עבד מסאלחה: אתר המציג פעילות שמורכבת משלושה חלקים – חלק ראשון עבודה אישית – כולל שאלות סקר ושאלות מובילות . חלק שני עבודה קבוצתית שכולל עדכון תשובות מהחלק האישי וחלק שלישי דיון כיתתי והצגת הפתרון לבעיה
בואו לצפות בשני פרויקטים נבחרים המוצגים על ידי תלמידי יב והמנחה.
סיפורו של פיזיקאי ישראלי וגילוי היסוד ה-112. יחידה חדשה כאפשרות להערכה חלופית
במהלך המפגש נתנסה כלומדים בתכנון מהלך הוראה מכוון לומד ולאחר מכן נתחיל בתהליך תכנון שכזה
במושב יציגו מספר מורים את רצפי ההוראה ללמידה מרחוק שעיצבו בסביבת פטל. המושב מיועד למורים המשתמשים בסביבת פטל ובמהלכו ישותפו רצפי ההוראה בסביבת העמיתים
מה ניתן לעשות בכיתה כדי לעודד יותר בנות ללמוד פיזיקה