איך אנחנו יכולים לעזור לך?
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

הגדרות כלליות לבוחן / משימה בפטל

עודכן בתאריך: 5 בפברואר 2023
מעדיפים לצפות במקום לקרוא?
משך הסרטון 00:00

סוגי בחנים

 

קיימים 4 סוגי בחנים כברירת מחדל:
1. פעילות – במשימה לא יינתן ציון לתלמידים. במהלך המשימה לאחר הגשת תשובתם
לשאלה, התלמידים יראו את התשובה הנכונה ויוכלו לתקן את תשובתם בכדי להשלים את
המשימה בהצלחה.

2. תרגול – במשימה לא יינתן ציון לתלמידים. במהלך המשימה לאחר הגשת תשובתם
לשאלה, התלמידים יקבלו משוב האם תשובתם נכונה או לא אך התשובה הנכונה
תתגלה רק בסיום המשימה. התלמידים רשאים להגיש את המשימה מספר פעמים ללא
הגבלה.

3. תרגול עם ציון – במשימה יינתן ציון לתלמידים. במהלך המשימה לאחר הגשת תשובתם
לשאלה, התלמידים יקבלו משוב האם תשובתם נכונה או לא אך התשובה הנכונה תתגלה רק
בסיום המשימה. כל תשובה שגויה במהלך ניסיון המענה גוררת הורדה בציון כאשר הציון הקובע
לתלמידים הוא ניסיון המענה הראשון על המשימה.

4 | עמוד
4. מבדק – המשימה הנוקשה ביותר בה התלמיד מגיש את המשימה מבלי לקבל משוב על ביצועיו.
התלמיד מקבל הזדמנות אחת בלבד לביצוע המשימה כאשר ניתן להגדיר מועד לסיום המבדק.

הגדרות

כניסה להגדרות הבוחן
בכדי להיכנס להגדרות הבוחן ולהתחיל בביצוע השינויים יש ללחוץ על הבוחן שמופיע בעמוד
הקורס ולאחר מכן לבחור בהגדרות

תזמון

 

חשוב מאוד לקבוע תאריך סיום לבוחן, התלמידים יכולים לצפות בתשובה הנכונה רק לאחר מועד סיום הבוחן, אם אין מועד סיום לבוחן, התשובה הנכונה לא תהיה זמינה עבורם.
בהגדרות התזמון ניתן להגדיר: מועד תחילת בוחן, סיום בוחן והגבלת זמן (זמן בפועל לכל תלמיד, לדוגמה, הבוחן פתוח למשך 48 שעות, אבל, ברגע שסטודנט מתחיל לענות עליו לסיים את הבוחן תוך שעתיים).
שימו לב,  כברירת מחדל אין הגבלת זמן ויש להגדיר זאת במידה והגדרה זו רלוונטית.
כדי לקבוע מועד התחלה וסיום, סמנו "פעיל" ליד אפשרויות התזמון, וקבעו את התאריך והשעה.
אם הגדרתם את הבוחן ליום שלם, הקפידו לקבוע את שעת סיום הבוחן ל 23:59 באותו יום ולא 00:00 שפירושו חצות של היום הקודם.
הגבלת זמן – תוכלו להגביל את אורך זמן הבוחן (לדוגמה: 60 דקות), כתוצאה מכך, נפתח שעון עצר שמונה את הזמן שנותר לסיום הבחינה.

ציונים

 

  1. שיוך פעילות לקטגוריית ציון – הגדרה זו קובעת את הקטגוריה בה ציוני בוחן זה ימוקמו בגיליון הציונים
  2. מספר ניסיונות מענה מותרים – ניתן להגדיר ל 2, 1, 4 או כל מספר אחר.
  3. שיטת מתן ציונים – ברירת המחדל מוגדרת כ: הציון הגבוה ביותר. אך תוכלו לבחור אפשרות אחרת מבין האפשרויות:

 

מתן ציון לשאלות פתוחות

על מנת לתת ציון עבור שאלות פתוחות יש ללחוץ על כפתור "מתן ציון לשאלות פתוחות" בעמוד הגדרות כלליות של המשימה:

מתן ציון לשאלות פתוחותבמ

לאחר מכן נפתח העמוד הבא, בו מוצגת טבלת הציונים של כל השאלות הפתוחות באותה משימה, ניתן לתת ציון גורף עבור אותה שאלה פתוחה לכלל התלמידים בקורס על ידי לחיצה על כפתור "מתן ציונים לכולם":

מתן ציונים לכולם

לאחר מכן יפתח עמוד מתן ציונים לניסיונות המענה במשימה, בעמוד זה ניתן להעניק ציון עבור השאלה הפתוחה הספציפית לכל תלמיד:

 

מתן ציונים לנסיונות המענה במשימה

תצוגת חלונית הקורס

 

בחרו כמה שאלות יופיעו בכל עמוד בבוחן

התנהגות השאלה

 

  1. ערבוב תשובות בשאלה –ברירת המחדל היא כן, כך שכל תלמיד יקבל סדר מסיחים שונה. אך במידה וסדר התשובות משמעותי, ניתן לבטל את ערבוב התשובות.
  2. מנגנון המשוב בשאלות –קיימות אפשרויות רבות המתייחסות לסוגי בחנים מתקדמים. לשימוש הרגיל, לא מומלץ לשנות את ברירת המחדל.

חשוב להכיר שני מנגנוני משוב מעניינים:

  • מצב מסתגל- בניסיון השני התלמיד צריך לענות רק על השאלות שטעה בהן.
  • אינטראקטיבי עם רמזים- מאפשר לקבל משוב מידי ולתקן את השאלה. מצוין לתרגול.

אפשרויות לתצוגת משוב

הגבלות נוספות על ניסיונות המענה

 

בהגדרות נוספות, תמצאו אפשרות הוספת סיסמה לכניסה לבוחן (מתאים במקרים מסוימים בזמן מבחן) ואת ההגדרות הנ"ל:

  • חייב השהיה בין הניסיון הראשון לניסיון השני: אם נותנים מספר ניסיונות (בתרגול)ניתן לקבוע השהיה של מספר דקות בין הניסיונות.
  • חייב השהיה בין ניסיונות מאוחרים: כנ"ל
  • אבטחת דפדפן:מומלץ לא לשנות.
  • אחוז קנס: אחוז קנס להגשה באיחור, כאשר מוגדר אפס (או ריק) לא יהיה קנס
  • הסכמת הסטודנטים למדיניות טוהר הבחינות: אם תופעל אפשרות זו, התלמידים לא יוכלו להתחיל בניסיון המענה לפני שהם סימנו תיבת סימון המאשרת שהם מודעים למדיניות טוהר הבחינות.

הערכה מילולית מסכמת

ניתן לקבוע גבול ציון והערכה מילולית מתאימה לציון אותה נזין בתיבת הטקסט. לא מוגדר כברירת המחדל.

הגבלות גישה

ניתן לקבוע הגבלות גישה לבוחן. לדוגמה: פתיחה וסגירה אוטומטית של הבוחן במועד שנבחר, לאפשר את הבוחן לקבוצת תלמידים ספציפית (למשל, הארכת זמן), התניית פתיחת הבוחן בציון שהתקבל בפעילות קודמת.

עוד באותו הנושא

האם מצאתם את מה שרציתם?

תוכן עניינים

שיתוף

Facebook
WhatsApp
Telegram
Email
Twitter
LinkedIn