נושא זה הוא אחד הנושאים החשובים בהוראת הנושא לתלמידים.
רצוי ללמד את התלמידים:
- כיצד שואלים שאלות?
- כיצד מחפשים מידע מהימן כדי לנסות למצוא תשובות לשאלות?
- כיצד מארגנים את המידע ליצירת תשובה מתאימה, המסתמכת על מידע מדעי מהימן (הפרדה בין מידע מדעי מהימן להשערות, לדיעות, ולמידע שאינו מהימן (מכוון מטרה, מוטֶה, מטעה, חלקי, וכו').
- כיצד מנהלים דיון כיתתי על נושא מדעי?
לדוגמה, מספר שאלות לדיון כיתתי:
- מהי עלייתה הממוצעת של טמפרטורת כדור הארץ, עבור עלייה נתונה בריכוז דו-תחמוצת הפחמן באטמוספירה?
- איזה חלק יחסי, מעליית הטמפרטורה הממוצעת של כדור הארץ, נגרם כתוצאה מפעילות האדם?
- מהן ההשפעות העלולות להיגרם כתוצאה מעליית הטמפרטורה הממוצעת של כדור הארץ?
- אילו מדינות גורמות יותר ממדינות אחרות לזיהום כדור הארץ?