ניתן לבצע פעילות תכנון וחשיבה של כל הכיתה, כאשר התלמידים מחולקים לקבוצות, וכל קבוצה מטפלת באחד מהנושאים העקרוניים הקשורים לאנרגיה.
דוגמה לנושא, עליו ניתן לבסס פעילות מסוג זה, היא השאלה:
- האם ניתן לספק 100% מצרכי האנרגיה של האנושות, באמצעות מקורות אנרגיה מתחדשים?
הפעילות חייבת לכלול היבטים שונים, כגון:
- מהן הבעיות הטכנולוגיות העומדות בפני הגשמת משימה זאת? – רשת חשמל חכמה המגיעה אל כל הצרכנים, מוני חשמל חכמים, אמצעים לאגירת אנרגיה, התאמת הביקוש להיצע, וכו'
- מהן הבעיות הפוליטיות, חברתיות, כלכליות, העומדות בפני הגשמת משימה זאת? – תכנון לטווח ארוך, תיאום בין משרדי ממשלה שונים, השקעות בסיסיות ראשוניות, התגברות על חסמים ביורוקרטיים, התגברות על דעות קדומות (כגון: השפעות סביבתיות), וכו'.
- כיצד מגוונים את מקורות אספקת האנרגיה? – כדי להיות בלתי תלויים במזג אוויר, צריכה מוגברת, וכו'.
שלבי הפעילות:
- מחלקים את הכיתה לקבוצות.
- כל קבוצה בוחרת תת נושא, ומכינה עליו הסבר (במצגת, פוסטר, או כל אמצעי המחשה אחר.
- אוספים מידע על הנושא.
- מכינים דיון פומבי, במתכונת הצגת הבעיות והצגת פתרונות שונים.
- מבצעים סיכום, עם בחירת הפתרונות המועדפים.
כרקע לפעילות, ניתן להיעזר במאמרים מהאינטרנט, ובמאמרים מעיתונות מדעית פופולרית, כגון: בעיתון "סיינטיפיק אמריקן" (Scientific American), העוסקים בבעיה זאת.