חיפוש משאבים

סמים – פעילות חברתית ערכית

פעילות חברתית-ערכית המתמקדת בשלבי ההתמכרות לסם. כל קבוצה מקבלת כרטיס שבו מתואר שלב מסוים של התמכרות. על הלוח מופיע תרשים "הפרצופים" ועל הקבוצה להבין על איזה שלב מדובר.

סמים – הצעה לפעילות בכיתה במהלך תכנית המניעה

הקובץ מציג מערך שיעורים בנושא סמים: 1. שאלון דיאגנוסטי – כל תלמיד יקבל שאלון שעליו יענה בכיתה. 2. סקירה כללית קצרה מהם סמים ומהן ההשפעות השונות שלהם. 3. מה למדתי על החומרים הרעילים? – מחלקים כיתה ל- 5-6 קבוצות ( בהתאם לחומרים שהוזכרו בהרצאת המורה בשיעור הקודם). כל קבוצה מקבלת דף מידע על סם מסוים. על תלמידי הקבוצה להציג את המידע לכיתה. מה למדתי על החומרים הרעילים? – מילוי טבלה ע"י התלמיד. כל אחד יסתובב בכיתה ובעזרת הפוסטרים ימלא את הטבלה. 4. הקנאביס, מידע מפורט על הפעילות וההשפעות בגוף – הרצאה של המורה ע"ס הדף המצורף. 5. פעילות חברתית- ערכית המתמקדת בשלבי ההתמכרות לסם. כל קבוצה מקבלת כרטיס שבו מתואר שלב מסוים של התמכרות. על הלוח מופיע תרשים "הפרצופים" ועל הקבוצה להבין על איזה שלב מדובר. 6. פעילות מסכמת – יצירת קונפליקט – משחקי תפקידים על סמך סיטואציות נתונות. 7. סיכום

מזון אורגני: מהלך הפעילות

קובץ מארגן המציע איך לשלב את תכני חמשת השיעורים העוסקים ב"מזון אורגני" (לשיעורים אלה יש קישור מהפריט הנוכחי).

פעילות טיעון-ארגומינטציה בנושא העדפת הצריכה של מזון אורגני על מזון לא אורגני

הקובץ שלפנינו מכיל מערך שיעור של פעילות ארגומנטציה. בפעילות, הכיתה מתחלקת ל-3 קבוצות והתלמידים מקבלים מספר טענות- חלקן בעד וחלקן נגד צריכת מזון אורגני. הם נדרשים להתכונן לדיון כיתתי בסוגיה בו עליהם לאמת או להפריך טענות אלה על סמך מידע, ראיות, סוגיות בחברה ושיקולים כלכליים. בפעילות, המורים מציגים את כללי התנהגות בזמן הצגת הטיעונים, והנימוקים הרלוונטים וכן את ההגדרות הבסיסיות של מרכיבי הטיעון.
Page 50 of 60 «...2030404849505152...»