שמחים להזמינכם להשתתף בכנס "פטל בתנופה" המיועד למורים מכל תחומי הדעת בפטל: ביולוגיה, כימיה, מו"ט חט"ב, מתמטיקה ופיזיקה. בכנס נסכם את השנה החולפת בסביבות פטל הוותיקות והחדשות שצמחו השנה ונשמע על הרעיונות והתוכניות לעתיד.
סביבת PeTeL להוראה ולמידה מותאמת אישית (Personalized Teaching and Learning) מפותחת על ידי מדעני המחלקה להוראת המדעים במכון ויצמן למדע, חברות תוכנה וחווית משתמש ומורים נבחרים מרחבי הארץ. הסביבה מיועדת לקדם את הלמידה וההוראה של מדע ומתמטיקה בבתי ספר תיכוניים ובחטיבות הביניים בארץ תוך התאמה אישית לידע של כל לומד ולומד בכל נקודת זמן.
ברכות
סיפור התנופה של פטל
ד"ר מוריה אריאלי
נעמי ריבשטיין
מאיה טנסה
ד"ר שלי ליבנה
ד"ר ראיד שורוש
ד"ר שרון גלר וחלי בוכריס
דיון במליאה
ד"ר יעל שורץ
ד"ר מרסל פרייליך
ד"ר יעל שורץ
פאתנה חיר וכנארי אלהוזייל
יעל סעדתי
ד"ר ארנה פליק
ד"ר רותי רייז
צוות פטל מתמטיקה
מידול נפילה חופשית
(יחידה ללימוד עצמי)
דוד פרל
מפטלים דוחות מעבדה
(בדיקה אוטומטית בפטל)
גילית פורת וולדימיר בודיק
שאלון עומ"ק בנושא חיכוך
כנה אופיר ואורן גילת
טיפים וטריקים
לניהול הלמידה בפטל
יובל בן זאב
מה בין אופטיקה, מידול ונוזלים נוצצים (חקר מונחה ל 30%)
מתן בורנובסקי
פטל שלי - מורי פטל משתפים
קהל היעד: כולם | תחום הדעת: רב תחומי
בסדנה זו ישתתפו מורים מתחומי הדעת השונים ויספרו של השימוש שלהם בפטל, על מטרות, יציגו נתונים, חידושים, ציטוטים ודוגמאות.
משתתפים: מאיה טנסה, תהלה לנגה, מרינה ביידצ'נקו, שי שחר
עיצוב גרפי בפטל
קהל היעד: כולם | תחום הדעת: רב תחומי
בסדנה זו המשתתפים יעצבו ויערכו את הגרפיקה בפטל לנראות נוחה ומנצחת בעזרת כלי חינמי ופשוט. את התוצרים ניתן יהיה לשלב באופן מיידי בסביבת הפטל (למשל באנר או תמונת הקורס)
בדיקה אוטומטית של שאלות פתוחות, וכלים דיאגנוסטים חדשים
קהל היעד: כולם | תחום הדעת: ביולוגיה
הסדנה תעסוק בהצגת כלים חדשים שישמשו ככלי עזר למורה בבדיקה של שאלות פתוחות. בנוסף, בסדנה נציג גם כלי דיאגנוסטי, מבוסס בינה מלאכותית המאפשר למורה לקבל תמונת-מצב כיתתית המבוסס על ניתוח חכם של תשובות התלמידים.
שימוש בשאלות STACK עם JSXGraph
קהל היעד: מתקדמים | תחום הדעת: כימיה
בסדנה תלמדו איך להתאים שאלות מסוג STACK לתגובות חמצון חיזור, לשאלות אנרגיה עם הצגה גרפית ולשאלות עם אנרגיית שפעול.
הערכת עמיתים
קהל היעד: כולם | תחום הדעת: רב תחומי
הסדנה תעסוק בכלי "הערכת עמיתים" המאפשר בדיקה של עבודות על-ידי תלמידים עמיתים בעזרת מערכת ניקוד שלוקחת בחשבון גם את איכות הבדיקה של התלמידים. מתאים להערכה חלופית.
שאלות אקראיות בבוחן
קהל היעד: כולם | תחום הדעת: רב תחומי
שימוש במאגר שאלות ויצירת בוחן עם שאלות אקראיות
סדנת H5P עשיר ומגוון
קהל היעד: כולם | תחום הדעת: רב תחומי
פעילויות H5P הן פעילויות אינטראקטיביות, בהן מקבל התלמיד משוב מיידי. נכיר ונתנסה במגוון פעילויות כאלה.
מטלות למעבדה ותלקיט דיגיטלי
קהל היעד: כולם | תחום הדעת: כימיה
פעילות מסוג מטלה מאפשרת הגשת עבודות ודוחות מעבדה בצוותים. בדיקת המטלה נעשית בעזרת מחוון המותאם לדרישות משרד החינוך. התלמיד יכול לרכז את המעבדות אותן ירצה להציג לבוחן חיצוני בבסיס נתונים שמהווה תלקיט דיגיטלי.
פטל בשרות המורה: מצב הכיתה - מעקב למידה
קהל היעד: מתקדמים | תחום הדעת: רב תחומי
בסדנה נלמד על כלים ורכיבים שמאפשרים למורה מעקב אחר הלמידה והתקדמות התלמיד הבודד וכלל הכיתה בקורס.
שאלות מורכבות עם חישובים
קהל היעד: מתקדמים | תחום הדעת: רב תחומי
במושב נלמד על שלושה סוגים של שאלות מתמטיות:
שאלה מספרית
שאלת אלגברה
שאלת נוסחאות מתמטיות
בינה מלאכותית והוראה בכיתה הטרוגנית - הילכו השניים יחדיו?
קהל היעד: מתקדמים | תחום הדעת: רב תחומי
התאמת ההוראה לתלמיד.ה ספציפי.ת נחשבת מאתגרת עבור המורה. יחד עם זאת, נמצא כי התאמה קבוצתית הינה פתרון אפשרי להוראה בכיתה ההטרוגנית. בשנתיים האחרונות, במסגרת שיתוף פעולה בין קבוצת האנליטיקה וקבוצת הפיזיקה פותח GrouPer, כלי לזיהוי קשיי התלמידים על פי הביצועים שלהם בפטל. הכלי מאפשר לחלק את הלומדים.ות לקבוצות ונחקר כיום בסביבת פטל פיזיקה וכימיה. בסדנה ייערך דיון בהקשר להמשך פיתוח הכלי ותערך התנסות בסביבת פטל.
בסדנה תרכשו מיומנויות לשימוש בפטל בכיתה כמורים.
הרצאה מדעית - חיים על שבב
מי שמצביע משפיע:
משאל לבחירת כיווני הפיתוח בפטל