נתונים על מקומות המנצלים את אנרגיית הרוח

בהולנד, באזור ים אייסל, 25 טורבינות רוח, בהספק של 300 קילוואט כל אחת. הטורבינות הוקמו לאורך סכר ארוך קיים, במרחק 125 מטרים אחת מהשנייה.

באי Oahu בהוואי, טורבינת רוח של 3.2 מגהוואט ברוח של 14 מטרים בשנייה. מספקת חשמל ל 1200 בתים באי.

בצפון סין, עשרות אלפי טורבינות רוח קונות המספקות חשמל ליישובים קטנים.

במרכז אוסטרליה המערבית, בעיירה Denham. עלות הטורבינה הראשונה הייתה 950,000$. אוכלוסיית המקום 800 תושבים, ואין אספקת חשמל מרכזית המגיעה לעיירה. לפני בניית טורבינת הרוח סופק החשמל בעיירה מגנרטורים הפועלים על דיזל. טורבינת הרוח מספקת כ 20% מתצרוכת החשמל של העיירה, ובמשך 6 החודשים הראשונים של פעולתה חסכה יותר מ 90,000 ליטר דלק (פליטה של יותר מ 250 טון דו תחמוצת הפחמן). לאחר שטורבינת רוח אחת פעלה בהצלחה, נבנות בעיירה 2 טורבינות נוספות. מטרת הפרויקט היא לספק 70% מתצרוכת החשמל של העיירה (חיסכון של 575,000 ליטר דלק, ופליטת 1,700 טון דו תחמוצת הפחמן).

נתוני הטורבינה:

  • מספקת 230 קילוואט.
  • חלקים תוכננו ויוצרו בחברת Enerton בגרמניה.
  • 3 להבים באורך 20 מטרים.
  • מורכבת על מגדל בגובה 50 מטרים.
  • המגדל עמיד בפני רוחות ציקלון בעוצמה של עד 230 קילומטרים בשעה.
  • הטורבינה היא בעלת מהירות סיבוב משתנה בהתאם למהירות הרוח.
  • מהירות הרוח הממוצעת במקום היא 8 מטרים בשנייה (28.8 קילומטרים בשעה).
  • מידע נוסף באתר:

http://www.engaust.com.au/ea/0299power2.html

בדנמרק, אשר מייצאת טורבינות רוח לעולם, הפעילה חברת DONG (שהיא חברת נפט וגז, ומקימה במקביל תחנות כוח הפועלות על פחם, בגרמניה ובסקוטלנד), בשנת 2009, טורבינות רוח בחוות טורבינות בים, הנקראת: Horns Rev 2, וכוללת 31 טורבינות מחברת סימנס (אשר התחייבה לספק 500 טורבינות לחברת DONG), בגובה 114 מטרים, עם קוטר להבים של 93 מטרים. החווה תייצר 209 מגהוואט חשמל. דוגמה לחוות טורבינות של חברת DONG בים, רואים בתמונה:

 

חוות טורבינות ימית בדנמרק

בדנמרק קיימת החברה הגדולה בעולם לייצור טורבינות רוח: Vestas,

בשנת 2014 היו בדנמרק 2500 טורבינות רוח, שסיפקו 39% מצריכת האנרגיה. מעריכים שבפרק זמן של 5 שנים, יעלה אחוז זה ל 50%.

בסוף שנת 2014, סיפקו מקורות אנרגיה חלופיים בדנמרק 25% מכלל צריכת האנרגיה של המדינה. המדינה רוצה להיות בשנת 2050 ללא שימוש בדלקים מחצביים כלל.

 

לעמוד הקודם לחץ כאן לעמוד הבא לחץ כאן