מצבר המכונית (אוטו) הוא תא חשמלי משני, משום שהתגובה הכימית המתבצעת בו מתרחשת לשני הכיוונים.
כלומר, ניתן לטעון אותו באנרגיה חשמלית (פעולה המתבצעת במכונית באמצעות האלטרנטור), וניתן להשתמש לאחר הטעינה באנרגיה החשמלית האגורה בו.
הזרם החשמלי שמסוגל מצבר האוטו לספק גבוה ביותר, ומגיע לזרמים של 400 אמפר (!).
מתח הפעולה של מצברי המכוניות הפרטיות הוא 12 וולט, אם כי ישנן מכוניות בהן למצברים יש מתחים אחרים.
רוב מצברי המכוניות הם מעופרת וחומצה (Lead Acid Battery).
האלקטרוליט במצבר המכונית, הוא חומצה גופרתית מרוכזת, עם מים מזוקקים.
האלקטרודות הן מעופרת.
מהן מטרות מצבר המכונית?
- התנעת הרכב (דורשת זרמים גבוהים של 100-200 אמפר למשך פרק זמן קצר).
- לספק אנרגיה חשמלית לרכיבים ברכב המופעלים באמצעות חשמל: פנסי תאורה, מכשירי רדיו, וכו'.
יכולת אגירת האנרגיה של מצבר המכונית מצוינת על המצבר, באמצעות היחידה: אמפר-שעה.
מצבר של 60 אמפר-שעה, מסוגל לספק זרם של 60 אמפר, למשך שעה (או 10 אמפר למשך 6 שעות, או כל מכפלה של זרם ומתח שהתוצאה שלה 60 אמפר-שעה).
מצברים למכוניות קטנות, הם בעלי קיבול אנרגיה של 30-50 אמפר-שעה.
מצברים למכוניות גדולות, הן בעלי קיבול אנרגיה של 60-100 אמפר-שעה.
מחזור מצברי מכוניות מבוצע בעולם ברמה של 98%, מכיוון שרוב מצברי המכוניות מוחלפים במוסכים מקצועיים, הקשורים לרשת מחזור, ומכיוון שמחזור העופרת זול יותר מכריית עופרת חדשה. משקל העופרת מהווה 65% ממשקל המצבר.