כיצד ניתן להקטין את צריכת האנרגיה?

האם העובדה שאנו חיים בסביבה "מודרנית", ומפעילים מספר רב של מכשירים "זוללי אנרגיה", אינה מאפשרת לנו "לחסוך" ולהקטין את צריכת האנרגיה?

קיימות מספר דרכים, באמצעותן ניתן להקטין את צריכת האנרגיה:

  • שיפור ביעילות פעולתם של מכשירים חשמליים.
    לדוגמא ניתן לבדוק את צריכת האנרגיה של מקרר משנות ה 80 של המאה ה 20, אשר צרך חשמל בכמות של עד פי 3, ממקרר של שנת 2000.

מעבר מתאורת מנורות להט (ליבון), לתאורה באמצעות מנורות פלואורסצנט, או בהמשך באמצעות דיודות פולטות אור (LED = Light Emitting Diode).

  • שיפור הבידוד, כדי למנוע "בריחת חום".
    לחימום (או קירור) הבית, משתמשים בכמות אנרגיה גדולה. שיפור הבידוד של הבית מסביבתו (קירות מחומרים מבודדים, חלונות מזכוכית כפולה, ואטימה טובה של פתחים), מקטין במידה רבה את מעבר החום בין הפנים לחוץ, ובצורה זו מקטין את כמות האנרגיה הנדרשת לחימום (או קירור) הבית.
  • חימום מים לצריכה ביתית – שימוש בדודי שמש (אנרגיה "ללא מחיר"), לחימום מים. בנוסף, שיפור הבידוד של הדוד בו נמצאים המים החמים, מקטין את קצב העברת החום שלהם לסביבה. גם בידוד צנרת המים החמים, מהדוד לדירה (בשרוול פוליאוריטן מוקצף), מקטין במידה רבה את איבוד החום לסביבה.
  • שיפור נצילות המנועים במכוניות.
    מאמר בעיתון: Scientific American, מתאריך פברואר 2009, עמודים 36-41, מאת Ben Knight, מתאר את הדרכים באמצעותן ניתן לשפר את נצילותם של מנועי הבעירה הפנימית (Internal Combustion Engines), המשמשים ברוב המכוניות הפרטיות בעולם.