© כל הזכויות שמורות למחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע
תפריט
שרה אקונס ואינאס עיסא, המחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע
בסדנא זו המורים יחשפו למגוון משימות דיאגנוסטיות ולערכות הוראה מותאמות אישית לטיפול בתפיסות שגויות בכימיה בנושאים שונים בתוכנית הלימודים בקרב תלמידי תיכון. בסדנא נעסוק באבחון תפיסות שגויות באמצעות משימות דיאגנוסטיות ובפעילויות המוצעות לטיפול בתפיסות שגויות אלו. המורים יחשפו למאגרים של המשימות הדיאגנוסטיות ושל הערכות להוראה מותאמת אישית. המורים גם יתנסו בפעילויות השונות הכלולות בתוך ערכות ההוראה המותאמות אישית.
ד"ר אורית הרשקוביץ, פרופ' שירלי אברג'יל וד"ר גבריאלה שוורץ, הפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון
בסדנא זו יבוצעו וישודרו בזמן אמת מהמעבדה בטכניון, ניסויי חקר ממוחשבים חדשים עם מגוון חיישנים בנושאים שונים מתכנית הלימודים ובליווי דפי הנחייה מתאימים. המורים ידונו בהתאמת הניסויים לרמות חקר שונות וכן באתגרים וביתרונות של הניסוים הממוחשבים.
ד"ר דבורה (דידי) מרצ'ק, ראש המרכז הארצי למורים הכימיה, המחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע
בסדנא זו המורים יכירו גישה יצירתית להוראת הכימיה אשר משלבת אומנות כחלק מחוויית למידה פעילה. המורים יתנסו בפעילויות שונות הקשורות ללמידה של תוכן עיוני ולמעבדת החקר.
ענת פלדנקרייז ועדינה שינפלד, מדריכות ארציות לכימיה
הבחינות המתוקשבות עתירות המדיה הן הפתח לעתיד של מערך הלמידה וההיבחנות. במהלך הסדנה נעסוק ביתרונות הבחינה המתוקשבת, נצפה בבחינות מתוקשבות עתירות מדיה שהתקיימו בעבר, נכיר את הפלטפורמה שבאמצעותה ניתן להכין בחינות בית ספריות, ונכיר ונתנסה בכלי ייחודי לכתיבת תשובות בכימיה (הסימולטור הכימי). בנוסף נתנסה בהכנת דף עבודה קצר לתרגול עם התלמידים לקראת למידה והיבחנות מתוקשבת.
ד"ר תמר טראובה, המחלקה לכימיה, אוניברסיטת בר אילן
כיום יש מס' גדול של תוכנות ואפליקציות בתחום הכימיה שניתן לשלבם כחלק מהוראת הכימיה. בסדנה זו המורים יחשפו לתוכנות ואפליקציות שונות וילמדו כיצד להשתמש בהם ולשלבם כחוויית לימוד דיגיטלית, אקטיבית ויצירתית במהלך לימוד הכימיה.
פרופ׳ רון בלונדר ואלה יונאי, המחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע
בסדנא נציג את מיקרוסקופ האלקטרונים הסורק ככלי למחקר מדעי ואת הפוטנציאל שלו בתחום החינוך בחיבור למדע אותנטי. הסדנא כוללת הפעלה מעשית מרחוק של מיקרוסקופ אלקטרונים סורק. אין צורך בהורדת תוכנה כלשהי. מומלץ להתחבר ממחשב עם חיבור אינטרנט קווי (לא חובה).
רחל בוכריס וד"ר שרון גלר, צוות פטל כימיה, המחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע
בסדנא זו מורים יכירו את הכלי "מטלה" בפטל, המאפשר ליצור תלקיט דיגיטלי ע"י מחוונים המותאמים לדרישות המעבדות ברמות שונות.
רים סאבא, ניהאל נאסר ואורית וינשטוק, מדריכות ארציות
הסדנא תעסוק בקורס "כימיה לעניין" – קורס המיועד לתלמידים המעוניינים ללמוד 5 יח"ל כימיה. במסגרת הסדנא יחשפו המורים לדוגמאות של תכנים מהקורס, לאפשרויות הלמידה והתשאול המאפיינות את סביבת הלמידה. יתנסו בפעילויות לדוגמה ויוכלו להתרשם מהמגוון הגדול של הפעילויות ומאופני ההמחשה של התכנים בכל רמות ההבנה בכימיה. בנוסף, יוצגו בפניהם אפשרויות להערכת התלמידים במסגרת הקורס.