We Now Interrupt the Story: Mediating Student Learning Using Historical Stories
השילוב של ההיסטוריה והפילוסופיה של המדע והוראת המדעים נתמך ע"י אנשי חינוך רבים במשך שנים רבות. כמו כן, יש אינדיקציות לכך שגם התלמידים יקדמו בברכה שילוב זה. אחת הצורות של שילוב התחומים היא השימוש בסיפורים היסטורייים מדעיים. המאמר הנוכחי כולל: תיאור של כיצד תחום ההיסטוריה והפילוסופיה של המדע נראה בתכנית הלימודים המיושמת היום; סקירת ספרות הכוללת מס' היבטים בנושא הבנת הנקרא אצל תלמידים; תבנית של סיפור מדעי שמטרתו לגרום לתלמידים להיות מעורבים באופן פעיל בתכנית הלימודים.
Teaching physics to in-service primary school teachers and advisors in the context of history of science: The design of a training curriculum on the topics of electricity and electromagnetism
המאמר עוסק בתכנון של תכנית לימודים למורים למדעים המבוססת על היסטוריה ופילוסופיה של המדע, תוך שימוש במושגים מתחומי החשמל והאלקטרומגנטיות. ייעשה שימוש בתכנית לימוד זו לפיתוח חומר שיועלה לאינטרנט בהקשר של פרוייקט ה- STeT. במאמר מתוארת החשיבות של שילוב לימוד ההיסטוריה והפילוסופיה של המדע כאשר מלמדים מדע. החשיבות מתבטאת למשל בסיוע לתלמידים להבין את ההיבטים האנושיים של המדע ובהבנת התפקיד של המדע בחברה. המאמר גם סוקר דרכים שונות לשימוש בהיסטוריה של המדע והפילוסופיה בהוראת המדעים. כמו כן, הוא כולל הסבר וסקירת ספרות למושג "Nature of Science". לבסוף, המאמר כולל נספח לשיעור הראשון בתכנית.
Coils, Currents and Forces: Ampere’s Experiments on Electromagnetism
המאמר עוסק בניסויים שעתידים להיות מיושמים באתר האינטרנט של פרויקט ה-STeT אשר שם לו למטרה ללמד מדע באמצעות דוגמאות מההסטוריה של המדע. הניסויים המרכזיים במאמר תוארו במקור ע"י Andre-Marie Ampere, אשר חקר את תחום האלקטרומגנטיות. ניסויים נוספים במאמר: בנושא בטריות שנערכו ע"י Volta ו- Galvani; הדגמה על אינטראקציה אלקטרומגנטית שנערכה ע"י Oersted; וניסוי בנושא מנוע חשמלי של Faraday.
שילוב מיקרוסקופ AFM בהוראת הכימיה
המחקר בעבודה זו, דן בהעברת הנושא המתקדם, ננוכימיה ומיקרוסקופ AFM לשדה החינוכי בבית הספר ובוחן את הקשר בין לימוד נושאים מתקדמים וחדשניים להעמקת הבנת נושאים בסיסיים הנלמדים לפי תכנית הלימודים בכימיה, כמו כוחות בין מולקולריים. AFM משמש ככלי יסודי בחקר החומר בסקאלות הננומטריות למטרות דימות ומדידה, הזזה וחיתוך מולקולות במיוחד לחקירת פני שטח של חומרים. על מנת לחשוף את התלמידים למדע מתקדם, ליצור מוטיבציה ולחזק את עמדותיהם החיוביות של התלמידים כלפי הנושא הנלמד, פותחה במחקר זה יחידת הוראה בית ספרית מגוונת המתבססת על ננומדע. ובמקביל פותחו כלי הערכה ומשוב מתאימים. יחידת ההוראה הועברה לקבוצת תלמידים מכתה י"א אשר למדו כוחות בין מולקולריים. ממצאי המחקר מאששים את השערות המחקר ומצביעים על כדאיות וחשיבות החדרת נושא ננוכימיה ומיקרוסקופ AFM לשעורי הכימיה.
השפעת הוראת עמיתים בביולוגיה על תהליך הלמידה
העבודה עוסקת בשאלה: האם ניתן לקדם למידה משמעותית בנושא אקולוגיה באמצעות הנחיית עמיתים? רעיון המחקר הוא הוראה של תלמידים משכבה גבוהה המלמדים תלמידים משכבה נמוכה יותר בתחום הביולוגיה, דרך דיונים, הסברים וביצוע מטלה. זאת במטרה לגרום לתלמידים להיות מעורבים בלמידה משמעותית ופעילה דרך הוראת עמיתים ועבודה בקבוצות. תפקיד המורה לפתח סביבות למידה המזמנות פיתוח מיומנויות קוגניטיביות.
The STeT project: Teaching Science using case studies from History of Science
המאמר עוסק בפרויקט ה- STeT המהווה המשך לפרויקט ה-Map. הרעיון בפרויקט ה-STeT הינו ללמד מדע באמצעות דוגמאות מההסטוריה של המדע. אחת ממטרות הפרויקט הינה לשפר את איכות הוראת המדעים ברמה האירופאית באמצעות שיתוף פעולה של חמש אוניברסיטאות אירופאיות. כמו כן, הפרויקט מעונין לתרום להתפתחות המקצועית של אנשי חינוך המעורבים ישירות בהוראת החינוך המדעי.
Page 60 of 60 «...3040505657585960