חיפוש משאבים

הורמונים במזון: דף מידע ותרגילים

הקובץ מכיל דף מידע ותרגילים בנושא הורמונים במזון. מכיל הגדרה להורמון ומחקרים והסברים על הנזק של הורמונים במזון.

חומרי הדברה: דף מידע ותרגיל

הקובץ שלפנינו מכיל דפי מידע ותרגילים בנושא חומרי הדברה. הדף כולל הסברים ותרגילים על החומרים: לינדאן, אלאכלור, הפטאכלור וכלורדן. על כל חומר הדברה יש מידע על שמות נוספים ועל הנזק שהחומר עושה. הדפים גם מכילים קישורים למאמרים העוסקים בחומרי הדברה.

ניסוי רמה 1: השוואת ריכוז ויטמין C בסוגי מזון רגיל לעומת אותם סוגים של מזון אורגני

הקובץ מכיל הוראות ניסוי לתלמידים שמטרתו השוואת ריכוז ויטמין C בסוגי מזון רגיל לעומת אותם סוגים של מזון אורגני.

שאלון אבחון ידע של התלמידים בנושא המזון האורגני

הקובץ מכיל שאלון דיאגנוסטי שמטרתו לאבחן את הידע והעמדות של התלמידים בנושא המזון האורגני.

פעילות כיתתית: משפט ציבורי בנושא שימוש בבעלי חיים למטרות מחקר בקוסמטיקה

פעילות כיתתית בקבוצות: משפט ציבורי בנושא " שימוש בבעלי חיים למטרות מחקר בקוסמטיקה". במסגרת הפעילות, התלמידים מקבלים רשימת אתרים, המספקת להם מאגר מידע רחב ומגוון (הרשימה מופיעה בסוף הקובץ). התלמידים מתחילים לאסוף מידע, לחפש עדויות וראיות בעד או נגד שימוש בבעלי חיים לצורך מחקר, במטרה לגבש עמדה. אחרי שלב גיבוש הראיות והעדויות, כל אחת מקבוצות הסנגורים והקטגורים תסכם את עיקרי הדברים במטרה להתכונן לדיונים שיתקיימו ביום המשפט.

תחרות הבלש הכימאי לכיתות י'

היוזמה שלפנינו עוסקת בהכנת תערובת נעלמים וזיהוי תערובת נתונה. במחצית השנייה של כיתה י' מתעוררת בעיה בלימודי כימיה. הכיתה ההטרוגנית מציבה בפני המורה בעיה קשה של יצירת עניין אצל התלמידים שלא רוצים להמשיך במגמה מחד, והעמקה בכימיה ברמה גבוהה יותר אצל אלו שכן מתאימים למגמה. בנוסף בתקופה זו של השנה התלמידים עסוקים בבחינות הבגרות שמתקיימות בכיתה י' ופחות מקפידים להגיע לשיעורים במקצועות בהם אין בחינת בגרות בשנה זו. כמו כן קשה לתכנן מבחן אותו התלמידים החלשים יצליחו לעבור, ולחזקים יותר יהיה די מעניין ומאבחן. כמו כן בשלב זה אין מעבדות מובנות והמורה צריך לאלתר מעבדות הקשורות לנושא ומעוררות עניין אצל התלמיד. כל הסיבות האלו הביאו את הכותבת להכין סדרת מעבדות מובניה שתענה על כל הבעיות. בנוסף לכל - תכנית זו יכולה לעזור לתלמידים שירצו להשתתף בטורניר המעבדות וגם למורים שירצו לעזור לתלמידיהם בהכנה לטורניר. תחרות התערובות-הבלש הכימאי פתוחה לקבוצות תלמידים (עד 4 משתתפים בקבוצה) הלומדים כימיה בכיתות י. משימותיו של כל צוות הן הכנת תערובת של 3 חומרים מוצקים טהורים מתוך רשימה מומלצת. התערובת צריכה להיות הומוגנית. התערובת שתכין קבוצה אחת תועבר, לאחר אישורה, לזיהוי על ידי צוותים מתחרים אחרים. על המשתתפים לעבור שלושה שלבים ממועד השקתה של התחרות ועד סיומה. היוזמה נועדה לעורר עניין בלימודי הכימיה במעבדה בכתות י', להראות את הרלוונטיות של הכימיה לחיי יום יום, ללמד שיטות הפרדה וזיהוי, לקשר לנושאים הנלמדים בכיתה ולפתח חשיבה ברמה גבוהה.

פיתוח ועיבוד פעילויות בנושא כימיה וחיים: פעילויות מעבדה רלוונטיות למציאות היומיומית והתאמתן לשכבות גיל שונות כאמצעי לעידוד לימודי כימיה

תוכנית הלימודים בכימיה בשנים האחרונות עוברת שינויים משמעותיים ביותר. תוכנית הלימודים החדשה מיישמת גישה של הוראה בהקשרים, שעל פיה מלמדים נושאים מרכזיים בהקשר מתאים, כדי להבין את הרעיונות המרכזיים של התחום ודרכם ללמוד את המושגים הנדרשים. המטרה העיקרית - להדגיש רלוונטיות של הכימיה בחיים יום יומיים ובתחומי המדע השונים ולפתח אוריינות מדעית אצל התלמידים. שינוי נוסף בתוכנית הלימודים החדשה הוא "החזרת" המעבדה כחלק מחייב בלימודי הכימיה. עם זאת, כתוצאה מריבוי מגמות בבתי הספר הולכת וגוברת תחרות בין מקצעות מדעיים בכלל וכימיה בפרט לבין מגמות אחרות. בתנאים אלה לימודי הכימיה צריכים להיות מספיק אטרקטיביים ו"מושכים" כדי לעמוד בפני האתגרים החדשים. לאור המגמות והאתגרים החדשים בהוראת הכימיה, במסגרת תוכנית היוזמות, הכותבים פיתחו מספר מוצרים: 1. פעילות "הכימיה שבקרטיב ובגלידה". 2.בניית מאגר פעילויות לתיכון ולחטיבת ביניים המאפשרות שיתוף הפעולה בין מורים לכימיה בתיכון לבין מורים למדעים. 3.בניית מאגר ניסויים לכיתה י' בנושאי תוכנית הלימודים ובנושאי העשרה.

כולסטרול – פעילות לתלמידים

פעילות הוראה בנושא כולסטרול בעלת ארבעה חלקים: (1) קריאת קטע מידע על כולסטרול - מבנה כימי, מקורות הכולסטרול בגוף, כולסטרול רע, כולסטרול טוב. (2) תרגילים הקשורים בעיקר לחלק הראשון. (3) צפייה בסרט ותרגילים נלווים. (4) קטע מידע ותרגילים בנושא סטיה מהטווח הנורמלי של רמת הכולסטרול בגוף, טיפול תרופתי וטיפול באמצעות תזונה נכונה.

סידן – פעילות לתלמידים

מוצגות שלוש פעילויות לתלמידים בנושא הסידן: בפעילות מס' 1 - על התלמידים להכין תעודת זהות עבור יסוד לבחירתם. בפעילות מס' 2 - התלמידים מקבלים דף מידע על הסידן ומשחק טריוויה בנושא הסידן. ולבסוף, בפעילות מס' 3 - התלמידים מקבלים מאמר בנושא הסידן ולאחריו שאלון אישי בנושא צריכת סידן יומית.
Page 49 of 60 «...2030404748495051...»