ציקלואידה – היפה בעקומות
הציקלואידה היא עקומה במישור שיצאה לאוויר העולם המתמטי עם פרוץ המהפכה המדעית של ראשית העת החדשה. שמה של הציקלואידה ניתן לה בשל היות מקורה מן הסיבוב. הציקלואידה זכתה לכינוי "הלנה של הגיאומטריה", להזכירנו כי הלנה מטרויה הייתה היפה בנשות יוון וחקר הציקלואידה מציג בפנינו את מיטב היופי הגיאומטרי. עבודה זו מציגה בפני קוראיה את תכונותיה של הציקלואידה בכלים שהם בעיקרם גיאומטריים אך עם נגיעות של חשיבה מתחום האנליזה. העבודה מיועדת למורים שמעוניינים בהרחבת אופקים ובעיקר לתלמידי מתמטיקה מתקדמים הבקיאים במכאניקה בסיסית, אוהבים מתמטיקה ורוצים להכיר גם פרקים במתמטיקה שמחוץ לתכנית הלימודים.
חוברת תרגילים לקורס בעברית Algebra: From Equations to Structures
חוברת תרגילים לקורס "Algebra: From Equations to Structures".
חוברת קורס – Algebra: From Equations to Structures
חוברת המלווה את הקורס "Algebra: From Equations to Structures".
The Role of Historical Studies in Mathematics and Science Educational Research
המאמר דן בתפקיד של מחקרים היסטוריים במתמטיקה ומחקר בחינוך למדעים. חלק ממחקרי החינוך המעמיקים ביותר במתמטיקה ומדעים השתמשו במחקרים היסטוריים. מחקרים אלה הוכיחו את עצמם כפוריים בכל הנוגע לעיצוב של תוכניות לימוד, ביצירה של סביבות לניסויי למידה וביצירת תיאוריות של קוגניציה (הכרה). הן פיאג'ה והן ויגוצקי אימצו צורות של "אפיסטמולוגיה גנטית" (genetic epistemology), אשר מחייבת אנשי חינוך לבחון את ההתהוות ההיסטורית, החברתית והתרבותית של כל הידע. המאמר ידון בשאלות: מהן סוגי החקירות ההסטוריות הרצויות? איפה ואיך כדאי להציגן ולדון בהן? אילו סוגי רפורמות בתכנית הלימודים ההיסטוריה יכולה לעורר? איזה סוג של היסטוריה יש להציג, אם בכלל, לתלמידי תיכון? או למועמדים להוראה? איזה חלק ההיסטוריה צריכה לקחת בפילוסופיה חינוכית ובתורת ההכרה (אפיסטמולוגיה)? המענה לשאלות אלו יינתן באמצעות שלוש גישות שונות לשימוש בהיסטוריה של המתמטיקה והמדע במחקר החינוכי אשר ניתן לכנותן: (א)הקשר (Context); (ב)תוכן (Content); (ג)ביקורת (Critique).
לכל חלב יש תחליף? חלב – הרכב ומקורות
מצגת מלווה ליחידת לימוד יחודית המופיעה תחת הפריט בשם "פרויקט המדגיש אספקטים של RRI בהוראה".
תאים פוטו-וולטאיים
מצגת מלווה ליחידת לימוד יחודית המופיעה תחת הפריט בשם "פרויקט המדגיש אספקטים של RRI בהוראה".
פרויקט המדגיש אספקטים של RRI בהוראה
יוזמה חינוכית לקידום מקצוע הכימיה על ידי שילוב פעילויות חדשניות בהוראה על ידי שיתוף והנחיה של מורים מהשטח. נושא היוזמה: פרויקט המדגיש אספקטים של RRI בהוראה. העבודה כוללת יחידת לימוד יחודית בנושא "האם לאפשר שילוב של תאים סולאריים על חלונות בית הספר?", יחידת לימוד יחודית בנושא "חקר מרכיבי החלב לבחירה של תחליפי חלב בריאים", רקע מדעי לפעילות "קבלת החלטות" בנושא "הפריה חוץ-גופית", רקע מדעי לפעילות בנושא "בדיקות גנטיות" ורקע מדעי לפעילות בנושא "אוכלים חרקים".
קיום כנסים אזוריים לתלמידים הלומדים כימיה
יוזמה חינוכית לקידום מקצוע הכימיה על ידי שילוב פעילויות חדשניות בהוראה על ידי שיתוף והנחיה של מורים מהשטח. נושא היוזמה הוא קיום כנסים אזוריים לתלמידים הלומדים כימיה.
מה הקשר בין כימיה של תרכובות פחמן, Umpolung וויטמין B1?
קבלת תוצר רצוי במעבדה אינה פשוטה. אפשר ללמוד מתהליכים המתרחשים בטבע כיצד לכוון תהליך לקבלת תוצר ספציפי ונקי. בפוסטר נציג שיטה המכונה היפוך מטענים, ונדגים שיטה זו בתהליכים טבעיים ושימוש בשיטה זו במעבדה. תחום הכימיה האורגנית טומן בקירבו אפשרויות רבות מאד ליצירת חומרים מגוונים. למידה מתוך תהליכים המתרחשים בטבע והבנה של מנגנון התגובה מאפשרים לנו ליישם שיטות אלה גם במעבדה, בעזרתם של חוקרים צעירים וותיקים.
קליעה למטרה בכימיה: כיצד מתקבל תוצר רצוי בתגובה אלדולית בטבע ובמעבדה
תגובות רבות בכימיה נותנות מספר תוצרים אפשריים. אבל הדרישה היא לקבלת תוצר אחד ספציפי. כיצד מתמודדים עם בעיה זו? כיצד קולעים למטרה ומקבלים את התוצר הרצוי? בפוסטר זה נציג דוגמאות לפתרונות במעבדה ובטבע ונדגים את ההבדלים על התגובה הנקראת דחיסה אלדולית. התגובה האלדולית הינה תגובה המאפשרת קבלה של תוצרים רבים. בפוסטר ראינו פתרונות שונים לבעיה: במעבדה - התוצר הספציפי מתקבל על-ידי בחירת קרבוניל ללא פחמן α או שימוש בקבוצת הגנה. בטבע התוצר הספציפי מתקבל על-ידי שימוש באנזימים וקביעת סדר התגובה לקבלת תוצר סטראוספציפי.
Page 47 of 60 «...2030404546474849...»