חיפוש משאבים

קורס בנושא סוגיות בהוראת הפיזיקה 2 – שיעור 5, הרצאה מוקלטת מהתאריך 21.5.13

הקורס עוסק בסוגיות שונות בהוראת הפיזיקה בחטיבה העליונה. השיעור הנוכחי עוסק בנושא "מהסוף להתחלה" - כיצד לבצע פעילות כזו בכיתה ולעורר לאחריה דיון בנושא עקרונות פיזיקליים.

קורס בנושא סוגיות בהוראת הפיזיקה 2 – שיעור 4, הרצאה מוקלטת מהתאריך 7.5.13

הקורס עוסק בסוגיות שונות בהוראת הפיזיקה בחטיבה העליונה. השיעור הנוכחי עוסק בנושא שגרת "גרף ומשמעותו" בכיתה.

קורס בנושא סוגיות בהוראת הפיזיקה 2 – שיעור 3, הרצאה מוקלטת מהתאריך 23.4.13

הקורס עוסק בסוגיות שונות בהוראת הפיזיקה בחטיבה העליונה. השיעור הנוכחי עוסק במאמר 1,000 בעיות של קים ופאק.

קורס בנושא סוגיות בהוראת הפיזיקה 2 – שיעור 2, הרצאה מוקלטת מהתאריך 9.4.13

הקורס עוסק בסוגיות שונות בהוראת הפיזיקה בחטיבה העליונה. השיעור הנוכחי עוסק בנושא פותרי בעיות מומחים לעומת טירונים.

קורס בנושא סוגיות בהוראת הפיזיקה 2 – שיעור 1, הרצאה מוקלטת מהתאריך 19.3.13

הקורס עוסק בסוגיות שונות בהוראת הפיזיקה בחטיבה העליונה. השיעור הנוכחי עוסק בנושא "מה מספרת הבעיה?" - על הפער בין מורים לתלמידים בהגדרת מושגים והאם וכיצד ניתן לשנות את המצב.

Discovery in Science and in Teaching Science

הצגה נאותה של תגליות מדעיות, במיוחד אם הן משולבות עם עריכת ניסויים היסטוריים, יכולה לצמצם מיתוסים מסוימים על המדע בהוראת המדעים, ארש נובעים מחוסר ודאות בקרב חוקרים לגבי מה שמהווה "גילוי". ניתוח של הגדרות שונות מוביל להצעות להפרדה מפורשת של גורמים אובייקטיביים וסובייקטיביים בגילוי. המשמעות - הגדרת "תגלית" כתוצר של מחקר וחשיבה של המחבר, בעוד שהתגובה של הקהילה המדעית לגילוי מוגדרת כ"תגובה". ניתוח זה מבוסס על דוגמאות מההיסטוריה של אופטיקה וחשמל.

Generative Role of Experiments in Physics and in Teaching Physics: A Suggestion for Epistemological Reconstruction

המאמר עוסק בתפקיד הגנרטיבי של ניסויים בפיזיקה ובהוראת הפיזיקה: הצעה לרקונסטרוציה (=חידוש, שחזור) אפיסטמולוגית. לניסויים יש תפקיד מרכזי בהוראת הפיזיקה, ולמעשה הידע בפיזיקה מתבסס על ניסויים. לעומת זאת, תורת ההכרה (אפיסטמולוגיה) של ניסויים לרוב לא מקבלת יחס ישיר בספרות החינוכית והפדגוגית. הדבר מבטיח נסיון ליצור חידוש המתקבל על הדעת של התפקיד האפיסטמולוגי של ניסויים בפיזיקה, וזאת ע"י הסקת תובנות מההיסטוריה והפילוסופיה של פיזיקה. המאמר כולל דיון על תפקיד הניסויים בפיזיקה של המאה ה-19. אנחנו מציעים פה חידוש, אשר ניתן להשתמש בו לתכנון ניסויים חינוכיים, המבוסס על הרעיון שבתורת ההכרה של הניסויים, ההצדקה הגנרטיבית של ידע מסוג אינדוקציה היא מרכזית. כלומר - עלינו לשים לב יותר להצדקה הגנרטיבית של ידע, קרי לפיזיקה הפנומנולוגית ולאמפיריציזם כפי שהודגם בפרקטיקה של הפיזיקה במאה ה-19. ראיה גנרטיבית מאפשרת להשיג מחדש את היבטי הניסויים ההופכים אותם לתכליתיים ללמידה : יש חשיבות למתודולוגיה של הניסוי הכמותי. ולמעשה, היא יכולה לתת נקודת פתיחה להבנית ידע אישית אצל סטודנטים.

תחרות הבלש הכימאי – מצגת

בקובץ: הפעלה - תחרות הבלש הכימאי -לימוד תכונות חומרים בדרך חוויתית, תוכנית מעבדה לכיתות י' לפני בחירת מגמה. כמו כן מוצגים רשמי תלמידים ומורים מההפעלה וכן ראייה לעתיד (בעיקר השתלמות והדרכת מורים).

הכימיה שבארטיק ובגלידה

למצגת שלפנינו יש שתי מטרות: לימוד נושא קשרי מימן בגישה אינטגרטיבית והמחשת חשיבות הכימיה להבנת תופעות הרלוונטיות לחיי יומיום. המצגת דנה בתכונות הייחודיות של מים למשל צפיפות המים במצב מוצק ובמצב נוזל וכן, השוואה בין ארטיק לבין גלידה.

יוצרים כימיה עם ההורים

מחברי המצגת פיתחו ערב חשיפה להורי התלמידים בכיתות י' לפני בחירת מגמה. מטרת הפעילות בערב החשיפה היא לגרום למעורבות גדולה יותר של התלמידים בהצגת הכימיה כמקצוע הקשור לחיי היומיום. בניסויים אשר מתוארים במצגת, הוצאנו את הכימיה מן המעבדה, והראנו איך היא משתלבת בחיינו. הפעילות מורכבת מ- 7 תחנות שבהן מוצג ניסוי בהנחיית קבוצת תלמידים. התלמידים יבצעו את הניסוי ויסבירו להורים את הרקע המדעי.
Page 13 of 60 «...101112131415...»