טכנולוגיה משמעותית: סביבות שעוזרות לתלמידים להיות לומדים עצמאיים במדעים
פרופ' עדו רול הפקולטה לחינוך למדע ולטכנולוגיה- הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל
תקציר:
במערכת החינוך ומחוצה לה אנו מדברים רבות על הלומד העצמאי, אולם מה המשמעות של למידה עצמאית? ואם היא עצמאית, אזי מה תפקיד המורה? בהרצאה קצרה זו אתן מספר מאפיינים ללמידה עצמאית, כגון היכולת להסיק מסקנות, לפתח הסברים, ולזהות ולתקן שגיאות. אם כך, הלומד העצמאי הוא מעין מדען. תחת הגדרה זו, תפקיד המורה הוא לסייע בפיתוח והערכה של מיומנויות אלו. נסקור מספר דוגמאות כיצד מטלות בהן לומדים מתקשים במהלך הלמידה עוזרות להם לטווח הארוך